بررسی ۱۳۰ فقره شکایت بخش خصوصی و دولتی در هیئت داوری

عبدالعلی میرکوهی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تشکیل هیئت داوری گفت: هیأت داوری به منظور رسیدگی، اظهارنظر و اتخاذ تصمیم در مورد شکایات و دعاوی و اختلافات اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط به امر واگذاری شرکتها به بخش خصوصی (رسیدگی به اختلافات و دعاوی دولت و بخش خصوصی) تشکیل شده است.

وی افزود: تشکیل این هیئت در ماده ۲۰ تا ۲۳ برنامه سوم توسعه تاکید شده و در ماده ۹ برنامه چهارم دوباره تکرار شد و در  سیاستهای اصل ۴۴ باز هم به آن تاکید و تصویب شده است.

رئیس هیئت داوری اظهار داشت: حکم این هیئت لازم الاجرا است و در این چند ساله به نسبت واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی تنها ۱۳۰ مورد پرونده شکایت داشته ایم.

میرکوهی در پاسخ به اینکه بیشترین آراءها آیا به نفع دولت بوده یا بخش خصوصی گفت: به اعتقاد من نصف به نصف بوده یعنی هم بخش خصوصی برنده بوده و هم دولت ولی دعوا بیشتر بر سر واگذاریهاست. برخی اصلا موافق واگذاری نیستند.

معاون وزیردادگستری گفت: جلسات هیئت داوری در محل وزارت دادگستری تشکیل می شود و دبیرخانه آن نیز مطابق آیین نامه مربوط در این وزارتخانه مستقر است. هر پرونده پس از تبادل لوایح در دستور کار رسیدگی قرار می گیرد و سوابق مربوط به تعداد اعضای هیأت تکثیر و یک هفته قبل از جلسه در اختیار آنها قرار می گیرد. اصحاب دعوی نیز برای جلسه رسیدگی دعوت می شوند تا از حقوق خود دفاع کنند. در هر جلسه داوری سه تا پنج پرونده مطرح می شود، پس از اخذ نظرات و استماع حضوری طرفین دعوا اعضاء هیأت وارد شور شده چنانچه پرونده آماده رأی باشد تصمیم‌گیری می شود و در غیر این صورت با تجدید وقت، رسیدگی ادامه می یابد.

پس از صدور رأی و ابلاغ آن طرفین حق دارند ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ به رأی هیأت اعتراض کنند که اعتراض توسط شعبه ویژه دادگاه عمومی تهران که توسط رئیس محترم قوه قضائیه تعیین شده خارج از نوبت رسیدگی می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.