برف می بارد، آماده باشید

۲۴م آذر ،

شاید شب یلدای ۹۱، برف روی زمین باشد. پیش بینی سازمان هواشناسی برای دو سه روز آینده این احتمال را تقویت می کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است هوا سرد شود و در نیمه شمال کشور برف بیاید.

عبدالرضا امیدوار شهری مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در این باره گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از فردا تا دوشنبه یک سامانه بارشی در نوار شمالی و سامانه دیگری در جنوب شرق و جنوب کشور فعال خواهد بود.

به گفته او برف و بازانی که از امروز پنج شنبه در استان های اردبیل، گیلان آغاز شده به تدریج در روز جمعه در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز، و به طور ضعیف و پراکنده در شمال شرق بارش برف و در بعضی مناطق کولاک برف پیش بینی شده و مناطق ذکر شده تا روز دوشنبه این وضعیت را دارند.

امیدوار شهری گفت: روزهای جمعه و شنبه رگبار، رعد و برق و وزش باد در جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و یکشنبه دامنه بارش به استان های جنوبی و خلیج فارس نیز کشیده خواهد شد و در روز دوشنبه بارش ها محدود به شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب شرق کشور خواهد بود. در ۳ روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

او گفت: تا اواسط هفته آینده روند کاهش دما در غالب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی کشور پیش بینی می گردد.

اما آنطور که مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی می گوید احتمال آلوده شدن هوا در اواخر هفته آینده وجود دارد: از سه شنبه تا پنج شنبه هفته آینده با استقرار جوی پایدار در کشور بر میزان آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزوده خواهد شد. پنج شنبه هفته آینده سامانه بارشی تازهی از غرب کشور وارد می گردد.

به گفته او آسمان تهران طی ۳ روز آینده نیمه ابری تا ابری و در شهرهای شمالی همراه با بارش برف و در پاره ای نقاط مه آلود خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای پایتخت با ادامه روند کاهشی ۳ درجه نسبت به امروز سردتر شده و در روز شنبه به ترتیب به ۸ و ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.