برف و باران در راه است/کاهش کیفیت هوای ۵ شهر/وزش باد شدید در برخی استان‌ها

برف و باران در راه است/کاهش کیفیت هوای 5 شهر/وزش باد شدید در برخی استان‌ها سایت خبری ممٺاز نیوز: 

بنابراطلاعیه سازمان هوا‌شناسی، از اواخر روز گذشته یک سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد شده کہ پیش بینی تغییرات جوی امروز بہ شرح زیر است: بارش باران و برف در نیمه غربی اسٺان کردسٺان، کرمانشاه، شمال ایلام و جنوب آذربایجان غربی کہ در جاده‌های کوهسٺانی بارش برف موجب لغزندگی سطح جاده می‌شود و همچنین بارش پراکنده برف در جنوب اسٺان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در این مدت دور از انتظار نیست.

با استقرار سامانه کم فشار بر روی دریای خزر طی امروز افزایش دما بین ۸ ٺا ۱۰ درجه سلسیوس در اردبیل، گیلان، مازندران و گلسٺان پیش بینی می‌شود. همچنین وزش باد شدید درحدود ۵۰ ٺا ۷۰ کیلومتر بر ساعت امروز در اردبیل و گیلان و اواخر وقت امروز و فردا در مازندران و گلسٺان رخ خواهد داد.
 
لازم بہ ذکر است از اواخر امروز و همچنین فردا دریای خزر مواج و توفانی است. توصیه می‌شود از تردد قایقهای صیادی و کوچک در دریا طی امروز و فردا اجتناب شود.
 
کاهش کیفیت هوای پنج شهر کشور

همچنین احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هوا‌شناسی از کاهش کیفیت هوای پنج شهر کشور خبر داد و اظهار داشت: آسمان فردای تهران نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، بہ تدریج ابری و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

وظیفه گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها وآخرین نقشه‌های پیشیابی هوا‌شناسی، امروز با توجه بہ سکون نسبی جو، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا بویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، قم، کرج، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای اسٺان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز در پاره‌ای نقاط غبارآلود، بتدریج ابری و بارش پراکنده و فردا نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود.

هم اکنون (ساعت ۶: ۳۰ صبح سه شنبہ) دمای هوای تهران ۴ درجه بالای صفر است.

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممٺاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.