برقراری آب شرب روستاهای اتفاق دیده از سیل

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: آب شرب تمامی روستاهای اتفاق دیده سیل گیلان برقرار شد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمدعلی فرّ امینی امروز در جلسه شرکت آبفار گیلان با بیان این که از روز سه شنبه هفته قبل تمامی نیروهای فنی و کارشناسی و تجهیزات این شرکت برای رفع مشکل قطعی و افت فشار آب شرب روستاهای اتفاق دیده سیل به کار گرفته شده است، گفت: تاسیسات آبرسانی روستایی در شهرستان‌های رشت، صومعه سرا، فومن، شفت، رودبار و سیاهکل بیشترین میزان خسارت را در سیل چندروز اخیر دیده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین ۷ دستگاه تانکر حامل آب شرب سالم و بهداشتی در مناطق اتفاق دیده این شهرستان‌ها حضور یافته و از طریق آبرسانی سیار، آب آشامیدنی این تعداد روستا را که دچار قطعی یا افت فشار بودند، تامین کردند.

به گفته ی فرّ امینی؛ در چهار روز قبل، افزون بر ۵۰ فقره از شکستگی‌های ایجاد شده در شبکه‌های آبرسانی روستایی گیلان ترمیم شد.

وی تصریح کرد: در بعضی از نقاط روستایی نیز به سبب نوسانات برقی، فعالیت تاسیسات آبرسانی نیز به طور مقطعی دچار توقف که مجدداً با وارد شدن برق به شبکه، آب شرب روستاییان نیز برقرار شد.

وی گفت: همه روستاهای اتفاق دیده رفع مشکل شده و تاسیسات و شبکه آب شرب آنان برقرار شده است.

 سیل در چند روز اخیر سبب بروز خسارت به تاسیسات آبرسانی شماری از روستاهای گیلان شده که اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از طریق آبرسانی سیار، توزیع آب بسته بندی شده، مرمت شکستگی شبکه‌های آبرسانی، ایجاد دیواره محافظتی، ترمیم تابلو برق‌ها، انجام نمونه برداری‌ها و آزمایش‌های فیزیکوشیمیایی، مشکل قطعی و افت فشار آب شرب بیشتر روستاهای آسیب دیده را برطرف کرده‌اند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.