برقراری صلح و آرامش در منطقه با تقویت روابط ایران و مصر

۲۹فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه روابط تهران و قاهره به نفع آرامش و ثبات در منطقه است، گفت: گسترش و تقویت روابط تهران و قاهره منافع رژیم جعلی صهیونیستی را با خطر جدی روبرو خواهد کرد.

” سید جلال فیاضی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روابط تهران و قاهره گفت: روابط تهران و قاهره به نفع ثبات و آرامش منطقه بوده چرا که هر دو کشور مواضع مشترک بسیاری را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: همکاری و روابط دو ملت علاوه بر تاکید بر فرهنگ مشترک، می‌تواند زمینه‌های همکاری‌های مشترک دیگری را فراهم کند.

فیاضی افزود: نزدیکی روابط ایران و مصر منافع رژیم غاصب صهیونیستی را به خطر انداخته بنابراین این رژیم جعلی از مخالفان اصلی برقراری رابطه ایران و مصر است.

وی تصریح کرد: گروه‌های افراطی از جمله سلفی‌ها که عمدتا به مسائل و اختلافات مذهبی دامن می‌زنند از جمله این مخالفان می باشند اما این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد به وحدت یکپارچه در جهان اسلام است.

فیاضی با اشاره به بیانات ” امام خمینی (ره) ” مبنی بر لزوم وحدت میام شیعه و سنی اظهار داشت: کسانیکه سبب تفرقه میان شیعه و سنی می‌شوند دلسوز هیچکدام نیستند بلکه آنها با وحدت مسلمانان مخالفند چراکه وحدت یکپارچه در جهان اسلام  منافع دشمنان را با خطر جدی روبرو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایران و مصر می‌توانند با همکاری هرچه بیشتر در منطقه توازن ایجاد کنند، افزود: ارتقا روابط ایران و مصر در برقراری صلح و آرامش در منطقه بسیار موثر بوده و سد محکمی در برابر تهدیدهای رژیم اشغالگر صهیونیستی در برابر جهان اسلام خواهد بود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به اینکه استکبارجهانی تمام تلاش خود را برای عدم گسترش روابط ایران و مصر به کار خواهد برد، خاطرنشان کرد: آنچه که مهم بوده، این است که دولت مصر براساس منافع کشور و خواست عمومی ملت خود  عمل می‌کند که در این صورت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در پیشبرد اهداف خود شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.