برقراری مجدد پروازهای همدان به مشهد

سیبنا: فرماندار شهرستان همدان از برقراری مجدد پروازهای همدان- مشهد و همدان-تهران از نیمه دوم آبان ماه سالجاری خبر داد.

حسن قهرمانی مطلق با اعلام این خبر افزود: این پروازها هفته‌ای دو نوبت انجام خواهد شد که نوع هواپیماها بستگی به استقبال مردم دارد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و بهسازی میادین پروازی همدان جزو پروژه های مهر ماندگار محسوب می‌شود، اظهار کرد: این پروژه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند ۱۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار بوده که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یاقته است.

قهرمانی مطلق با اشاره به اینکه مهلت اجرای این طرح ۲۴ ماهه بوده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه یکم آذرماه سال ۹۰ با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد و قرار بود عرض باند ۴۵ متر و هفت و نیم متر شانه، در نهایت به ۶۰ متر برسد.

وی عنوان کرد: تاکنون سه هزار و ۷۵۲ متر طول باند و ۸۵۰ متر شیب موجود در آن اصلاح و ۴۰۰ متر از طول باند تطویل شده است. به گزارش ایسنا

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ هزار مترمربع پارکینگ پروازی احداث و دو لایه از کل باند آسفالت‌ریزی شده و کاملا آماده است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه پروازها توسط هوایپمای فوکر ۵۰ و ۱۰۰ و هواپیمای ایرباس انجام خواهد شد، بیان کرد: با توجه به اینکه فاز دوم تکمیل فرودگاه ۳۰ تیرماه سال ۹۲ به اتمام خواهد رسید در این مدت به میزان ۲۰۰ متر به باند افزوده می‌شود و در مجموع به سه هزار و ۹۵۲ متر می‌رسد.

وی ادامه داد: با تکمیل فاز دوم فرودگاه در سال ۹۲ حجاج ما سال آینده از فرودگاه همدان پرواز خواهند کرد و به جمع ۱۸ فرودگاه بین‌المللی که در کشور دارای مرز هوایی هستند، می‌پیوندیم و اجازه پروازهای خارجی را پیدا می‌کنیم.

قهرمانی مطلق در ادامه به پیشرفت ۱۵ درصدی برج تکنیکال بلاک اشاره و عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری با تخصیص اعتبار ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آغاز و فونداسیون آن نیز ریخته شده و طرح آن آماده است.

وی با بیان اینکه این برج دو هزار مترمربع زیربنا و ۵۱ متر ارتفاع دارد، اظهار کرد: برج تکنیکال بلاک همدان پس از فرودگاه امام بزرگترین برج کشور است و سازه‌های صنعتی و استانداردهای جهانی در آن رعایت شده است و نمای سنتی از مظاهر تاریخی همدان در دیوارهای برج دیده می‌شود.

فرماندار شهرستان همدان در پایان بیان کرد: مساحت ترمینال زیارتی یا پروازهای خارجی نیز چهار هزار و ۵۱۰ متر است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.