برناردو برتولوچی، رئیس هیئت داوران فستیوال ونیز شد

۲۰اردیبهشت،

ریاست هیئت داوران بخش مسابقه هفتادمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز به برناردو برتولوچی، سینماگر و کارگردان شناخته شده سینما و خالق فیلم ˝آخرین تانگو در پاریس˝ سپرده شد.

به گزارش هنرآنلاین، برتولوچی پیش از این در سال ۱۹۸۳ میلادی نیز ریاست هئیت داوران فستیوال ونیز را برعهده داشت. در آن سال ژان لوک گدار، کارگردان صاحب سبک سینما توانست شیرطلای ونیز را برای فیلم “نام کوچک: کارمن” از آن خود کند.

بنابر این گزارش، آلبرتو باربرا، رئیس فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز در بیانیه‌ای دربارهٔ این انتخاب گفته: “کمتر کارگردانی همچون برتولوچی می‌تواند تجربه‌ای طولانی مدت را با واقعیت زندگی در حضور سینما درهم بیامیزد.”

به نوشته بی.بی.سی، برناردو برتولوچی هم در بیانیه‌ای کوتاه دراین باره اعلامرده: “در آن زمان، آنچه از فیلم‌ها می‌خواستم شگفت‌زدگی و لذت بود. از آن زمان تاکنون، بسیار عوض نشده‌ام.”

برناردو برتولوچی که با فیلم پرسروصدای “آخرین تانگو در پاریس” با بازی مارلون براندو به شهرت جهانی رسید، با فیلم “آخرین امپراتور” در سال ۱۹۸۷ میلادی، ۹ جایزه اسکار را از آن خود کرد. برتولوچی سال ۲۰۰۷ میلادی، جایزه شیرطلایی یک عمر دستاورد فستیوال فیلم بین‌المللی ونیز را دریافت کرد و سال ۲۰۱۱ میلادی هم اولین نخل طلای افتخاری سالانه فستیوال فیلم کن را دریافت کرد.

گفتنی است، فهرست فیلم‌های شرکت کننده در فستیوال امسال در ماه جولای معرفی و هفتادمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز از ۲۸ ماه اگوست تا ۷ ماه سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۴ تا ۱۶ شهرویور ماه سالجاری) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.