برنامه​های آتی مرکز پژوهش​های مجلس به نقل از رئیس جدید/پاسخ جلالی به حضورش در چندین پست

به گزارش خبرآنلاین در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس کاظم جلالی در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات مرکز پژوهش ها افزود: طبعاً بعد از انجام معارفه و اینکه مرکز پژوهش ها به شکل عملی تغییر مدیریت داد، می توان برنامه ها را اعمال کرد.

نماینده مردم شاهرود با بیان اینکه در صدد هستیم تا در سه بخش برنامه های مرکز پژوهش ها را پیگیری کنیم، ادامه داد: مرکز پژوهش ها مرکزی کاملاً علمی و تخصصی است و ما باید امانتدار نمایندگان مجلس و نظام جمهوری اسلامی باشیم. به این معنا که بدون دخالت دادن گرایش و نظرات سیاسی خودمان و دیگران به نوعی کار علمی و پژوهشی را در این مرکز انجام دهیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تأکید کرد: یک بعد از اقدامات مرکز پژوهش ها قانونگذاری است که ما باید در تدوین استراتژی چهار ساله کمک کنیم که چه قوانینی در مجلس و کمیسیون های تخصصی در طول چهار سال تدوین شود.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش ها به عنوان بازوی مشورتی نمایندگان باید به آنها خوراک داده و زمینه های علمی تهیه قوانین را فراهم کند.

جلالی تنقیح قوانین را از دیگر اقدامات ضروری برای مرکز پژوهش های مجلس خواند و تصریح کرد: در طول صد سال گذشته که تجربه پارلمانی را در کشورمان تجربه می کنیم، تلنباری از قوانین به وجود آمده که رافع نیازهای امروز نیست و باید کارآمد شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: در این زمینه هر کمیسیون مجلس باید مشخص کند که چه قوانینی باید تنقیح شود؛ بعد از آن مرکز پژوهش ها در تعاملی خوب با معاونت قوانین مجلس باید بحث در تنقیح قوانین را پیگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی، نظارت را سومین بعد کاری مرکز پژوهش های مجلس برشمرد و افزود: مرکز پژوهش ها باید با فراهم آوردن اطلاعات دقیق و خوب شرایطی فراهم کند تا نمایندگان بتوانند از ابزارهای نظارتی که در اختیار کمیسیون ها و نمایندگان مجلس وجود دارد به نحو کارآمدی استفاده کند.

وی از راه اندازی شبکه استفاده از نخبگان کشور در مرکز پژوهش ها خبر داد و تأکید کرد: به این وسیله این امکان فراهم خواهد شد که نخبگان نظرات خود را با مرکز پژوهش های مجلس در میان بگذارند که البته در این زمینه ضرورت دارد مرکز پژوهش ها با اکثر مراکز علمی و پژوهشی کشور رابطه معناداری برقرار کند. ضمن اینکه باید زمینه اطلاع رسانی دقیق، سریع و با حفظ امانتداری نیز وجود داشته باشد.

نماینده مردم شاهرود با بیان اینکه زمان معارفه بنده به عنوان رئیس مرکز پژوهش های مجلس هنوز مشخص نیست، گفت: درباره انتخاب قائم مقام هم فعلاً تصمیم گیری نشده است. در این زمینه باید ابتدا در مرکز پژوهش ها مستقر شده و شناسایی را از مجموعه نیروها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون افرادی برای سمت قائم مقامی داوطلب شده اند، تصریح کرد: فکر می کنم مرکز پژوهش ها مرکزی بالقوه از نیروهای توانمند و تخصصی است که باید از آنها استفاده کرد. البته باید با سایر مراکز پژوهشی هم به نوعی ارتباط برقرار کرده و از پتانسیل آنها نیز استفاده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتصاب وی در سمت ریاست فراکسیون رهروان ولایت گفت: شورای مرکزی رهروان ولایت امروز صبح تشکیل جلسه داد که در آن بر روی موضوعاتی همچون مسائل اقتصادی و وضعیت تورم و گرانی بحث و مقرر شد کمیته ای انتخاب شده و روی مسئله گرانی تعامل جدی با دولت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسه روی موضوعات داخلی هم صحبت هایی انجام شد، گفت: انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد.

جلالی با انتقاد از اظهارنظرهایی مبنی بر قرار گرفتن وی در سمت های مختلف افزود: جوسازی هایی که برخی سایت های مشخص در این زمینه انجام می دهند، به هیچ وجه اخلاقی نبوده و من هم در صدد پاسخگویی به آن نیستم. در موضوع ریاست بنده در منطقه ۱۰ دانشگاه آزاد عده ای بر این باور بودند که منطقه ۱۰ یکی از نقاط تهران است، در حالی که مربوط به استان سمنان بود.

نماینده مردم شاهرود با بیان اینکه در صدد استعفای خود از این سمت است، تأکید کرد: اگر چه با قرار گرفتن در سمت ریاست دانشگاه بنده از موضع نمایندگی ضرورت دارد وقت کمتری را برای حل مسائل بگذارم، اما با این حال در صدد استعفا از این سمت هستم.

این نماینده مردم با بیان اینکه بنده از خانواده ای روستایی هستم که با طی مراحل مختلف به موقعیت فعلی رسیده ام، تأکید کرد: به افرادی که اعلام می کنند بنده در چندین سمت منصوب شدم باید بگویم؛ وقتی بنده به عنوان رئیس دانشگاه منطقه ۱۰ منصوب شدم، موضوع ریاست مرکز پژوهش ها مطرح نبود. ضمن اینکه در حال حاضر افرادی در مجلس هستند که ۲۰ یا ۳۰ عنوان دارند اما کسی معترض به آنان نمی شود.

جلالی این نوع برخورد ها را ناشی از عقده گشایی خواند و تأکید کرد: به نظر می رسد عده ای در موضوع هیأت رئیسه مجلس می خواستند ترکیب را به سلیقه خود بچینند، اما هیأت رئیسه شکل و شمایل دیگری گرفت. من فکر می کنم آنا با طرح چنین موضوعاتی به دنبال جبران این موضوع باشد.

/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.