برنامه‌ای برای بازدید مهمانان خارجی از تاسیسات هسته‌ای نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران > سیاست‌خارجی
برنامه خاصی برای بازدید مهمانان خارجی شرکت کننده در اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد در تهران از تاسیسات هسته‌ای ایران نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برنامه خاصی برای بازدید مهمانان خارجی شرکت کننده در اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد در تهران از تاسیسات هسته‌ای ایران نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،پیش از این برخی رسانه‌های داخلی و خارجی خبر از بازدید ‘بان کی مون’ دبیرکل سازمان ملل متحد از تاسیسات هسته‌ای نطنز داده بودند.’رامین مهمانپرست’ تصریح کرد: اگر فرصتی در طول برگزاری اجلاس فراهم شود و مهمانان خواستار بازدید از برخی شهرهای ایران باشند، برنامه سفر آنان را تنظیم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی هیات‌های خارجی تمایل دارند به شهر مشهد سفر کنند و برخی دیگر ممکن است بخواهند از اصفهان بازدید کنند که برنامه‌های سفر متناسب با شرایط و درخواست مهمانان، تنظیم می‌شود اما فعلا برنامه خاصی در این زمینه نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: برغم این‌که ممکن است در جریان برگزاری اجلاس کشورهای جنبش غیرمتعهدها مشکلاتی جانبی برای مردم ایجاد شده باشد اما با تحمل آنها این اجلاس به بهترین شکل برگزار می‌شود و برگزاری آن برکات زیادی برای ملت ایران به دنبال خواهد داشت.

مهمانپرست ادامه داد: درعصر حاضر بحران‌های بزرگ بین‌المللی به وجود آمده و ناکارآمدی طرح‌های چند کشور که ادعای مدیریت جهان را داشتند بر همگان مشخص شده است.

وی بااشاره به بحران‌های اجتماعی و اقتصادی غرب و مسایلی که به دنبال بیداری اسلامی در کشورهای منطقه رخ داده است، گفت: جریان‌های صهیونیستی- آمریکایی سعی می‌کنند مشکلاتی را برای کشورهای مستقل ایجاد کنند و یا بین آنها اختلاف بیاندازند.

مهمانپرست اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش تاثیرگذار خود در منطقه و سطح بین‌الملل ، با همفکری و همراهی با سایر کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها می‌تواند طرحی برای حل این بحران‌ها ارایه کند.در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران که  در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز بکار کرد، بیش از ۸۰ کشور در سطح وزیر امور خارجه، وزیر هم سطح و یا قائم مقام وزیر امور خارجه شرکت کرده‌اند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.