برنامه‌ریزی دقیق از شاخصه‌های جشنواره امسال است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

عضو هیات انتخاب بخش کلاسیک غیرایرانی جشنواره موسیقی فجر:

اکبر محمدی عضو هیات انتخاب بخش کلاسیک غیرایرانی بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر کیفیت برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای جشنواره امسال را بسیار بالاتر از دوره‌های قبل دانسته و امیدوار است با برگزاری دقیق این برنامه ها، جشنواره موفقی پیش رو داشته باشیم.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره موسیقی فجر؛ محمدی صدا دهی گروه انتخاب رپرتوار مناسب با توانایی نوازندگان و هماهنگی اعضای گروه با یکدیگر را به عنوان فاکتورهای مهم انتخاب گروه‌ها عنوان کرد و تاکید کرد: مهمترین فاکتور انتخاب توان تکنیک آکادمیک نوازندگان و فهم آنها از قطعات اجرایی است.

محمدی وضعیت موسیقی کلاسیک غیر ایرانی را از منظر تعدد علاقمندان و نوازندگان جوان خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: علاقمندان بسیاری چه در دانشگاها، چه در هنرستان و چه به شکل خصوصی مشغول به آموختن این نوع موسیقی می باشند و می‌توان به مدد اتفاقهایی مثل جشنواره فجر به فعالیت آنها سامان داد و تشکیلاتی نظارتی برای آنها در نظر گرفت تا بتوانند بطور منظم و به شکل آکادمیک تر به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

اکبر محمدی همچنین دبیر اجرای بخش استعدادهای درخشان هم هست. او سطح کیفی این بخش از جشنواره را همچون عنوانش درخشان ارزیابی کرد و گفت: متقاضیان این بخش بسیار بودند و گروه‌های انتخاب شده از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردارند.

این نوازنده پیشکسوت کلارینت دربارهٔ حاضران در بخش استعدادهای درخشان گفت: ۳۹ نفر چه به صورت سولیست، چه در غالب تریو و کوارتت و چه به شکل یک ارکستر مجلسی در این بخش حضور دارند و در مجموع همه خوب می باشند. و امیدواریم این عنوان (استعدادهای درخشان) مصداق داشته باشد و بتواند رضایت افکار عمومی را جلب کند.

او گفت: بر خلاف بحث‌هایی که این روزها در مورد فضای دانشگاه‌ها می‌شود، گروه‌های حاضر در این بخش همه از فضای آکادمیک می باشند و امیدوارم حضور در جشنواره فجر انگیزه فعالیت این گروه‌های جوان را بیشتر کند و با همراهی اساتید آنها در مسیر درستی به فعالیت‌هایشان ادامه بدهند.

اکبر محمدی در آخر با تحسین از شیوه برنامه‌ریزی جشنواره بیست‌ونهم موسیقی فجر، گفت: امیدوارم این تلاش بی‌وقفه‌ای که از ماه‌ها پیش برای با کیفیت برگزار شدن این جشنواره انجام شده است که بسیار هم سخت و طاقت‌فرسا بوده، با برگزاری دقیق و با کیفیت این مراسم به بار بنشیند و به همه ثابت شود که فصل تازهی از فعالیت‌های این جشنواره مهم آغاز شده است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.