برنامه‌های برلوسکنی برای بازگشت به عرصه سیاست

4-177.jpg

انتظار می‌رود سیلویو برلوسکنی در جریان سفر یک هفته‌ای خود در دریای مدیترانه اعلام کند که قصد دارد بار دیگر به عرصه سیاست بازگردد و در انتخابات بعدی ایتالیا شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، به نظر می‌رسد استفاده از یک کشتی کروز و سفر کردن با آن روش مناسبی برای انجام تبلیغات انتخاباتی نباشد اما سیلیو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا که سه مرتبه تصدی این سمت را به عهده گرفته در سال ۲۰۰۰ نیز چنین اقدامی را صورت داد و موفق شد تا در سال ۲۰۰۱ به سمت نخست وزیری منصوب شود.

برلوسکنی پیش از آن‌که سفر خود را با کشتی کروز MSC Divina به کشور‌های کرواسی، یونان و ترکیه انجام دهد، این سفر خود را در روزنامه “ال جیورناله” که متعلق به خانواده برلوسکنی است، تبلیغ کرده بود تا مطمئن شود که با استقبال گرم مسافران این کشتی روبه‌رو خواهد شد.

گفته می‌شود برلوسکنی پیش از این نیز تعطیلات خود را در یک تفرجگاه در کنیا که متعلق به فلاویو بریاتوره، دوست وی و قهرمان سابق فرمول یک است، اقامت داشته و هوایی تازه کرده است.

حامیان وی مشتاقانه خواهان آن هستند تا وی با وجود آنکه دوره پیشین نخست وزیریش با رسوایی‌هایی همراه بود، دوباره تصدی این سمت را بر عهده بگیرد.

میکائلا بیانکوفیوره، ۴۱ ساله، یک از نمایندگان پارلمان و یکی از اعضای حزب برلوسکنی به روزنامه لا ریپوبلیکا گفت: به صلاح مردم کشور ایتالیا است که وی (برلوسکنی) خود را به عنوان یکی از نامزدان انتخابات بعدی معرفی کند.

او ادعا کرد که رهبران تجاری به صف ایستاده‌اند تا از برلوسکنی بخواهند که در دوره بعدی انتخابات خود را به عنوان نامزد معرفی کند.

او ادعا کرد که برلوسکنی از نظر دموکراتیک در انتخابات شکست نخورده است و هنوز هم از اکثریت آرای پارلمان برخوردار است.

این در حالی است که بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، حزب راست میانه تنها بیست درصد از آرا را به دست خواهد آورد، در حالی که حزب دموکراتیک ۲۷ درصد آرا را به دست می‌آورد.

تحلیل‌گران می‌گویند که برلوسکنی با انگیزه استفاده از قدرت سیاسی برای حفاظت از منافع تجاری‌اش قصد دارد به عرصه سیاست بازگردد و همچنین قصد دارد با تصدی این سمت از بسیاری از مسائل قانونی از جمله پیگرد رسوایی‌های جنسی‌اش مصون بماند.

حتی رقبای سیاسی وی نیز انتظار دارند تا وی در انتخابات شرکت کند اگرچه آن‌ها می‌گویند که بازگشت وی به عرصه سیاست یک فاجعه خواهد بود چرا که این کشور به تازگی اعتبار خود را در عرصه جهانی تحت نخست‌وزیری ماریو مونتی بازیافته است.

قرار است برلوسکنی به تمام ۱۰۸ استان ایتالیا طی هفته‌های آتی سفر کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.