برنامه‌های سالروز آزادسازی سوسنگرد/ رونمایی از کتاب فرشته‌های سوسنگرد

۲۳ آبان ،

معاون روابط عمومی بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تشریح برنامه‌های این بنیاد در بزرگداشت سی و دومین سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد، از رونمایی کتاب فرشته‌های سوسنگرد نوشته سرلشکر فیروزآبادی در باغ‌موزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ دوم داود غیاثی دبیر سی و دومین سالگرد حماسه آزادسازی سوسنگرد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «واقعا این مدافعین سوسنگرد فرشته‌اند و اصلا به آنها بشر نمی‌شود گفت» اظهار داشت: بر مبنای این تعبیر گرانقدر، مراسم بزرگداشت را با یاد فرشتگان سوسنگرد برگزار می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت سی و دومین سالگرد شکست حصر سوسنگرد به استانداران و ستاد حفظ آثار سراسر کشور ابلاغ و ستاد برگزاری این مراسم در همه استان‌ها تشکیل شده است. در استان سمنان این بزرگداشت انجام شد و در استان مازندران نیز وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نقشی که در بازسازی سوسنگرد داشته، خود مسئولیت برگزاری این مراسم را بر عهده گرفته است.

دبیر سی و دومین سالگرد حماسه آزادسازی سوسنگرد تصریح کرد:‌ روزهای ۲۴ ، ۲۵ و ۲۶ آبان‌ماه در سراسر کشور برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد که ابلاغیه آن به فرماندهان ارتش و سپاه، وزارت دفاع،‌ نیروی انتظامی، سازمان‌های عقیدتی و سیاسی، وزارت فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، معاونت‌های ریاست جمهوری، سازمان بسیج مستضعفین، معاون فرهنگی ستاد کل شهرداری تهران و مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد ابلاغ شده است.

سردار غیاثی منظور از بزرگداشت حماسه شکست حصر آبادان را تبیین نقش فرهنگ حماسی و عاشورایی در افکار عمومی جامعه خواند و یادآور شد: با توجه به اینکه حصر آبادان همزمان با دهه اول محرم در سال ۵۹ انجام شده ترویج فرهنگ عاشورای حسینی از اهداف اصلی برگزاری این مراسم بوده و شعار محوری مراسم‌ها تبیین نقش مقام معظم رهبری در شکست حصر سوسنگرد و شهید چمران حماسه‌ساز بزرگ سوسنگرد است، همچنین با توجه به نقش راهبردی گروه‌های مسلح و انسجام آنان که منجر به آزادی خرمشهر شد از این بعد نیز به این مسئله پرداخته می‌شود.

وی از رونمایی کتاب فرشته‌های سوسنگرد نوشته سرلشکر فیروز آبادی در باغ موزه دفاع مقدس در صبح فردا(چهارشنبه) خبر داد و افزود: در این مراسم که با حضور مقامات عالی‌رتبه لشکری و کشوری خانواده‌های شهدا پیشکسوتان دفاع مقدس در ارتش، سپاه، ناجا، عشایر عرب سوسنگرد و آحاد مردم برگزار می‌شود از شهید سبحانی به عنوان سرباز نمونه حماسه‌ساز در سوسنگرد یاد می‌شود. همچنین از شهیدان ضرغامی، اسحاق عزیزی، منفرد نیاکی نیز به عنوان الگوهای حماسه سوسنگرد تقدیر می‌شود.

معاون روابط عمومی بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از برپایی مراسمی با عنوان سرداران شهید شهر روح‌الله در زادگاه بنیان‌گذار  جمهوری اسلامی ایران (شهر خمین) خبر داد و افزود: در این مراسم که با حضور مهدی چمران از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس و برادر شهید چمران برگزار می‌شود از سردار شهید ضرغامی، سردار سرلشکر بهرام شیخی و اسحاق عزیزی به عنوان سرداران شهید خمین در بیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی یاد شده و مقام شامخ این شهدا گرامی داشته می‌شود.

سردار غیاثی ادامه داد: روز پنج شنبه نیز مراسمی در شهر خرم‌آباد با حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود. همچنین روز جمعه نیز در شهر سوسنگرد،  یادمان شهید سبحانی در برنامه ویژه‌ای توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

وی مهمترین برنامه ارتش در این خصوص را برپایی همایش علمی بررسی شکست حصر سوسنگرد در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش خواند و افزود: در همهی پادگان‌های ارتش نیز مراسمی با محوریت بزرگداشت شهید سبحانی برگزار می‌شود. برنامه ماندگار مردمی نیز در استان خوزستان در شهر سوسنگرد برگزار خواهد شد.

دبیر سی و دومین سالگرد حماسه آزادسازی سوسنگرد با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌های متعددی همزمان با ایام شکست حصر سوسنگرد تا فتح بوستان و عملیات طریق‌القدس در روز هشتم آذر ماه دارد و بیانیه‌ای نیز در این رابطه صادر می‌کند.

وی ادامه داد:‌ نیروی انتظامی برنامه‌های ویژه‌ای از جمله بزرگداشت این سالروز با محوریت شهید سبحانی و نقش نیروی انتظامی در این حماسه به ویژه نقش ژاندارمری در دورا دفاع مقدس را برگزار خواهد کرد.

سردار غیاثی از برپایی میزگردهای تخصصی و پخش برنامه‌های مستند و متنوع از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این ایام خبر داد و افزود: در برخی از استان‌ها هم برنامه‌های روایت فتح متناسب با ایام از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

وی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، ساخت و رونمایی یادمان شهید ابراهیم رجب‌بیگی جهادگر دوران دفاع مقدس و برجسته کردن نقش جهاد سازندگی استان مازندران در بازسازی شهر سوسنگرد خبر داد و اظهار داشت: وزارت کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد شهید، سازمان فرهنگی،- هنری شهرداری و مجمع پیشکسوتان جهاد شهادت نیز برنامه‌های متعددی در این زمینه خواهند داشت.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.