برنامه‌های ایران برای صدور هواپیماهای شخصی

۲۱اردیبهشت،

معاون پژوهش و فناوری سازمان صنایع هوایی با اشاره به برنامه های کشور در زمینه طراحی و ساخت هواپیماهای سبک و شخصی گفت: ساخت هواپیمای ۱۹ نفره وارد فاز طراحی و تامین سامانه های هوایی شده و پیش بینی می‌شود تا سال ۹۵ ایران به دانش تولید هواپیمای ۱۹ نفره دست یابد.

ممتازنیوز: معاون پژوهش و فناوری سازمان صنایع هوایی با اشاره به برنامه های کشور در زمینه طراحی و ساخت هواپیماهای سبک و شخصی گفت: ساخت هواپیمای ۱۹ نفره وارد فاز طراحی و تامین سامانه های هوایی شده و پیش بینی می‌شود تا سال ۹۵ ایران به دانش تولید هواپیمای ۱۹ نفره دست یابد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی هادوی با بیان اینکه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخت هواپیماهای سبک و کم سرنشین ۲ ، ۴ ، ۶ ، ۹ و ۱۹ نفره را آغاز کرده است، اظهار داشت: هم اکنون ساخت هواپیمای ۲ نفره به مرحله تولید رسیده است و نه تنها سازمان صنایع هوایی بلکه بخش خصوصی نیز با ورژن های مختلف در حال تولید این نوع هواپیما است.

وی با بیان اینکه مرحله ساخت هواپیماهای شخصی ۶ و ۹ نفره نیز آغاز شده و از طرح این هواپیماها در نمایشگاه کیش رونمایی شد، اضافه کرد: برای ساخت و طراحی هواپیمای ۱۹ نفره در مرحله نیازسنجی و امکان سنجی هستیم و بزودی جزئیات آغاز به کار این پروژه اعلام رسمی خواهد شد.

هادوی گفت: در طراحی و ساخت هواپیمای شخصی ۱۹ نفره بخش خصوصی و اتحادیه هوافضا اعلام آمادگی کرده اند و از این رو در زمینه طراحی و تامین سامانه ها مانند ارابه های فرود، تقسیم کار صورت گرفته است.

معاون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع زمان بندی مشخصی از به اتمام رسیدن این پروژه ارائه نکرد و گفت: بسیار کمتر از ۵ سال آینده و تا پایان برنامه پنجم توسعه به دانش ساخت هواپیمای ۱۹ نفره دست خواهیم یافت.

وی با تاکید بر نیاز سنجی صورت گرفته از تولید هواپیمای در کشور خاطرنشان کرد: وارد شدن در صنعت هوایی بدون امکان سنجی و نیازسنجی غیرممکن است و نه تنها برای هواپیماهای سنگین حتی برای هواپیماهای سبک نیز باید مطالعات دقیقی از وضعیت بازار و نیاز کشور صورت گیرد.

هادوی، مصارف توریستی، اطفاء حریق و ماموریتهای دولتی را از جمله مصارف هواپیمای ۱۹ نفره عنوان کرد و به مهر گفت: این تولید به طور قطع قابل رقابت با دیگر تولیدات در دنیا خواهد بود و برای صادرات این محصول برنامه هایی در دست انجام است.

وی ادامه داد: نیازمندی برای فرودگاه، ایجاد مرکزیت در پرواز و سامانه های هوانوردی از جمله امکاناتی است که باید در این بخش ایجاد شود و برای تمامی این نیازها، برنامه های مدونی دیده شده است.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.