برنامه‌های توسعه‌ای پردیس بین‌الملل دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان

۳۱فروردین۱۳،

30-4.jpeg

معاون آموزشی دانشگاه کشاورزی و منابع‌ طبیعی رامین خوزستان از اعلام درخواست این دانشگاه به شورای گسترش آموزش عالی برای اخذ مجوز یک رشته دکتری، دو رشته کارشناسی ارشد و تمام رشته‌های موجود دانشگاه در پردیس بین‌الملل آن خبر داد.

دکتر احمد کوچک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: رشته‌های مورد تقاضا برای اخذ مجوز در دانشگاه رامین خوزستان، سازه‌های آبی و مکانیک ماشین‌های کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته مهندسی‌کشاورزی خاک‌شناسی در مقطع دکتری است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد و پنج رشته در مقطع دکتری در این دانشگاه فعال است، به راه‌اندازی پردیس بین‌الملل این دانشگاه در پنج رشته کارشناسی‌ارشد از بهمن‌ماه قبل اشاره کرد و افزود: درخواست مجوز تمام رشته‌های موجود دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای پردیس بین‌الملل ارسال شده‌ و در دستور کار شورای گسترش قرار گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه کشاورزی و منابع‌ طبیعی رامین خوزستان با اشاره به تحصیل ۷۵ دانشجو در پردیس‌ بین‌الملل این دانشگاه، دربارهٔ محل برگزاری کلاس‌های این دانشجویان، خاطرنشان کرد: ساختمان پردیس دانشگاهی به‌صورت مجزا آماده شده‌ است، اما به‌ سبب قرارگیری ساختمان پردیس در خارج از دانشگاه و با توجه به تعداد کم دانشجویان، انتقال محل برگزاری کلا‌س‌های این دانشجویان به ساختمان پردیس از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست، به همین سبب در حال حاضر کلا‌س‌ها در دانشگاه رامین خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: البته از نظر قانونی سیستم این واحد دانشگاهی مجزا از دانشگاه رامین خوزستان است و با افزایش تعداد دانشجویان این واحد در سال‌های آینده، قطعأ دانشجویان پردیس به ساختمان تازه این واحد آموزشی منتقل می‌شوند.

به گفته کوچک‌زاده، در صورت موافقت شورای گسترش با راه‌اندازی رشته‌های تازه در پردیس بین‌الملل و اعلام به‌ موقع، پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از مهرماه امسال و از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه کشاورزی و منابع‌ طبیعی رامین خوزستان گفت: با توجه به تفاهم‌نامه دانشگاه با بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی در سال قبل، ۷۵ دانشجوی فعلی واحد پردیس بین‌الملل بر اساس این تفاهم‌نامه و با تقبل هزینه‌ها از سوی این بنیاد مشغول به تحصیل می باشند، این تفاهم‌نامه برای سال‌گذشته منعقد شد و در صورت درخواست بنیاد مستضعفان تمدید می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.