برنامه‌های جنبی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

اعلام برنامه‌های جنبی جشنواره تئاتر کودک، اعلام برنامه‌های افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک، تامین امنیت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و .. برخی عناوین اخبار این بخش است.

برنامه‌های جنبی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در کنار بخش‌های اصلی جشنواره شور و شادی را به کودکان و نوجوانان هدیه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه تابلو ماسک، اجرای نمایشهای خیابانی، کارناوال شادی از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرا در بخش جنبی این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده‌اند.

نمایشگاه تابلو ماسک از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی آماده بازدید علاقمندان است.

برنامه جنگ شادی در ایام جشنواره از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد و کارناوال شادی مهر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که تا ۲۰ مهر ماه صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مدارس و سطح شهر همدان به اجرای برنامه اجرا خواهند کرد.

علاوه بر این برنامه‌ها هشت نمایش نیز در ایام برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در شهرستان‌های همدان اجرا خواهد شد.

برنامه‌های افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

برنامه‌های افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اعلام شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده و قرار است این برنامه‌ها در پنج نقطه از شهر همدان اجرا شود.

بنابراین گزارش برنامه افتتاحیه این دوره با سال‌های گذشته متفاوت است و عموم مردم می توانند در این مراسم شرکت می کنند.

۱۶ مهرماه، کارناوال شادی لبخند و تئاتر خیابانی (مبارک و عروس باران) در پارک کودک و کارناوال شادی عمو حمید و تئاتر خیابانی (بیگانگان در شهر) در پارک دیزج به صورت همزمان برنامه خود را رأس ساعت ۱۶ آغاز خواهند کرد.

ساعت ۱۷ نیز کارناوال شادی لبخند و تئاتر خیابانی (قصه های ننه متل)در پارک خضر، کارناوال شادی عمو حمید و تئاتر خیابانی (ماشین اسباب‌بازی) مقابل مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و کارناوال شادی لبخند و تئاتر خیابانی (اسطوره بچه‌های ایرانی) مقابل سالن تالار فجر مراسم افتتاحیه را برگزار خواهند کرد.

تئاتر منشأ تحول اساسی در شخصیت مخاطب است

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، منشأ یک تحول اساسی در شخصیت مخاطبان است.

حسن مظاهری اظهار داشت: با توجه به عنوان جشنواره که متعلق به کودکان و نوجوانان است حضور دانش‌آموزان به عنوان اصلی‌ترین عنصر در برگزاری و رونق جشنواره مطرح است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کار فرهنگی بسیار عظیم است، عنوان کرد: جشنواره تئاتر اگر پیگیر اهداف تربیتی و ترویج فضائل الهی و انسانی و اخلاقی باشد و مهارت‌های خوب زندگی کردن را به دانش‌آموزان آموزش دهد، اثرگذار خواهد بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش همدان عنوان کرد: جشنواره تئاتر با ذوق هنری و در قالب جذاب هنری به خصوص هنر زنده تئاتر در ارتقا زندگی اجتماعی دانش‌آموزان موثر است.

امنیت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تأمین می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان همدان از انجام هماهنگی‌های لازم برای تأمین امنیت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد و گفت: از مدت‌ها قبل تمهیدات امنیتی و انتظامی در این خصوص انجام شده است.

رسول مرادی با بیان اینکه جلسات متعددی با مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و حراست این مجموعه برگزار شده است، اظهار داشت: نمایندگان فرماندهی انتظامی همدان به صورت میدانی محل‌های برگزاری جشنواره تئاتر و مسیرهای رفت و آمد میهمانان را بازدید و از نظر اطلاعاتی و عملیاتی برآوردهای لازم برای تأمین امنیت آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های امن کشور است، برگزاری جشنواره‌ها و همایش بین‌المللی مختلفی در استان بدون بروز کوچک‌ترین مشکلی را دلیل بر این مدعا دانست.

وی افزود: از طریق برگزاری جشنواره تئاتر برای کودکان و نوجوانان می‌توان پیام‌ها و مفاهیم مناسبی را به آنان منتقل کرد و تقویت حس مسئولیت‌پذیری و قانونمداری را از رهگذار هنر تئاتر شاهد و ناظر بود.

امسال جریان پویایی در تئاتر کودک و نوجوان مشاهده خواهد شد

عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی گفت: نمایش‌های جشنواره تئاتر کودک امسال به سمت و سوی خوبی حرکت کرده به طوری که می توان جریان پویایی را در تئاتر مشاهده کرد.

اتابک نادری با اشاره به اینکه در دو تا سه نمایش فضاسازی بسیار خلاقانه انجام گرفته بود، توضیح داد: طرح نمایش‌هایی را که بازبینی شد از قبل خوانده بودیم و تفاوت زیادی میان طرح و اجرای نمایش‌ها وجود نداشت اما فضاسازی‌هایی که در دو تا سه نمایش صورت گرفته بود برای مخاطب کودک خیلی جذاب و خلاقانه بود.

وی با بیان اینکه این کارها کاملاً حرفه‌ای بود و فضاسازی این نمایش‌ها آنها را به شکل آثار حرفه‌ای و خلاق درآورده بود، ابراز امیدواری کرد این نمایش‌ها نه تنها در شهر همدان بلکه در سایر شهرها نیز امکان اجرا پیدا کنند.

عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی با اشاره به نحوه انتخاب نمایش‌ها گفت: روی دوسوم آثاری که انتخاب کردیم اتفاق نظر وجود داشت که همگی آنها کیفیت خیلی خوبی دارند و بقیه نمایش‌ها هم حرفی برای گفتن داشتند.

نادری افزود: مضمون نمایش‌های خیابانی بیشتر موضوعات اجتماعی است و اکثر نمایش‌ها بازتاب مسائل اجتماعی هستند که بخشی از آنها نیز با نگاه کودکان همراه شده بود.

واحد امر به معروف و نهی از منکر جشنواره تئاتر کودک راه اندازی شد

مسئول کمیته حراست نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: واحد امر به معروف و نهی از منکر جشنواره بین المللی تئاتر کودک راه اندازی شد.

یزدان آزرمی افزود: این واحد وظیفه تذکر لسانی را برعهده دارد و در این رابطه با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان های استان همدان عنوان کرد: در هر شهرستان یک نماینده از طرف کمیته حراست حضور دارد و همه نیروهای کمیته حراست آموزش دیده و توجیه شده اند.

وی درباره ارتباط کمیته حراست و اصحاب رسانه نیز گفت: اعضای کمیته حراست اصحاب رسانه و مطبوعات را یاران خود می دانند و از همه خبرنگاران می خواهند که در جریان جشنواره ارتباط تنگاتنگی با کمیته حراست داشته باشند.

آزرمی حفظ و تامین امنیت و حفاظت از اجراهای نمایش در سالن ها و محل اسکان مهمانان را از مهمترین وظایف کمیته حراست برشمرد.

وی افزود: انجام امور اداری و استعلام در حوزه های مختلف، حفاظت فیزیکی و صدور کارت شناسایی از دیگر وظایف کمیته حراست جشنواره تئاتر کودک است.

دو عنوان کتاب جدید پژوهشی در جشنواره تئاتر کودک منتشر می شود

دو عنوان کتاب جدید پژوهشی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امسال در همدان منتشر می شود.

بر اساس این گزارش، همزمان با برگزاری این رویداد هنری دو عنوان کتاب پژوهشی نوشته فریبا رئیسی و موسی گلدبرگ توسط انتشارات نمایش چاپ و منتشر می شود.

” افسون افسانه در تئاتر کودک و نوجوان” نوشته فریبا رئیسی و “تئاتر برای مخاطبان جوان” نوشته موسی گلدبرگ که سید حسین فدایی حسین آن را به فارسی ترجمه کرده است از مجموعه آثار بخش تألیف و انتشار جشنواره به شمار می روند که همزمان با برپایی آن در همدان منتشر می شوند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در این شهر برگزار می شود.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.