برنامه‌های رفاهی وزارت علوم برای دانشجویان غیرایرانی‌

مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم با اشاره به کمبود امکانات خوابگاهی برای دانشجویان غیرایرانی، گفت: دانشجویان متاهل غیرایرانی به شدت با مشکل خوابگاه مواجه‌اند.

دکتر عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه دانشجویان متاهل غیرایرانی علاقه‌مندند که در تهران باشند، اظهار کرد: برای فراهم کردن امکانات بهتر به دنبال ایجاد خوابگاه متمرکز و مجزا برای غیرایرانی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه این برنامه نیاز به بودجه‌های ملی دارد، تصریح کرد: این طرح باید در شورای راهبردی که رییس جمهور و تعدادی از وزرای مربوطه در آن حضور دارند، تصویب شود و سپس برای در نظر گرفتن بودجه به مجلس برود.

عمادی افزود: ما به طور فعال از ۴۵ کشور جهان دانشجو داریم که این کشورها شامل کشورهای غربی هم می‌شود.

مدیر کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم با بیان اینکه ما در کشورهای منطقه کار را خیلی خوب آغاز کرده‌ایم، گفت: ما باید شرایط ویژه‌ای را برای جذب دانشجویان غیرایرانی تا رسیدن به اهدافمان فراهم کنیم، چرا که این دانشجویان ابتدا باید امکانات ما را ببینند تا کشورمان را برای تحصیل انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما در حال حاضر برای دانشجویان خودمان نیز مشکل خوابگاه و دیگر مسائل دانشجویی داریم، بنابراین تحقق این اهداف عزم و اراده ملی را می‌طلبد.

عمادی تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان کشورهایی مثل عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان و … علاقه‌مندند پس از تحصیل در ایران بمانند و زندگی دائم داشه باشند که امکان تابعیت این افراد در اختیار وزارت کشور است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.