برنامه‌های نوروزی اهل شعر و ترانه

۱۰م اسفند ،

موسیقی > نشست
جمعی از شاعران واهل قلم و فرهنگ و موسیقی شناخته شده کشور در روزهای دوشنبه چهاردهم تاچهارشنبه شانزدهم اسفند در مجموعه برنامه فصل دل تکانی اهالی شعر و موسیقی دربارهٔ نوروز برنامه اجرا خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ویژه برنامه «فصل دل تکانی با اهالی شعر و موسیقی» از دوشنبه ۱۴ اسفند ماه به مدت سه روز در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه که به همت معاونت هنری این سازمان از ساعت ۱۸ هر روز آغاز می‌شود، در قالب مراسم شعرخوانی با حضور شاعران، طنزپردازان و ترانه سرایان، اجرای موسیقی از سوی نوازندگان و هنرمندان این عرصه و سخنرانی اندیشمندان در ارتباط با نوروز اجرا خواهد شد.

شعرخوانی شاعرانی چون سهیل محمودی، سعید بیابانکی، افشین یداللهی، خلیل جوادی، فاطمه راکعی و فریبا یوسفی سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا زائری با موضوع فصل دل تکانی از جمله برنامه‌های روز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه در قالب این ویژه‌برنامه است. همچنین «دولتمند خال‌اف» و «مرتضی گودرزی» قطعاتی از موسیقی تاجیکستان و خراسان را در این روز اجرا خواهند کرد.

در روز دوم مانی رهنما و بامداد فلاحتی قطعاتی از موسیقی پاپ و سنتی را اجرا خواهند کرد. مفتون امینی، ساعد باقری، اکبر آزاد، حمیدرضا شکارسری، ناصر فیض و جمعی دیگر از شعرا در مراسم شعرخوانی حضور خواهند داشت و دکتر سید احمد وکیلیان در ارتباط با پیک‌های نوروزی سخنرانی می‌کند.

روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه، عبدالجبار کاکایی علیرضا قزوه، محمدرضا عبدالملکیان، محمدعلی بهمنی اسماعیل امینی از جمله شاعران میهمان فصل دل تکانی خواهند بود.

در این روز دکتر میرجلال الدین کزازی در ارتباط با رازهای نوروز به سخنرانی پرداخته و غلامرضا صنعتگر و عاشیق سلجوق شهبازی قطعاتی از موسیقی پاپ و موسیقی آذربایجانی را اجرا خواهند کرد.

 ویژه برنامه «فصل دل تکانی» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در آستانه نوروز برنامه‌ریزی شده و در کنار این ویژه برنامه‌های اهالی شعر و موسیقی، در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته، ایستگاه‌های فرهنگی شامل خیابان هنر، پرده خوانی، مسابقات حضوری، نمایشگاه‌های میدانی و برنامه‌های مکمل در مکان‌های پر رفت و آمد مناطق بیست و دوگانه تهران برپا می‌شود.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.