برنامه‌های هفته خوابگاه‌های دانشگاه آزاد/ راه‌اندازی «بازارچه‌های دانشجویی»

۲۳اردیبهشت،

7073.jpg

مدیر کل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به هغته خوابگاه‌های دانشجویان این دانشگاه، برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

دکتر طهمورث آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های هفته خوابگاه‌های دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد متناسب با نامگذاری‌های انجام شده از ۲۱ اردیبهشت ماه با رویکرد حماسه سیاسی و اقتصادی، گفت: برنامه‌های این هفته با هدف تبیین و نهادینه کردن فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که تا ۲۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این راستا از طریق برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مناسب بر اساس اهداف دانشگاه در خوابگاه‌های واحدهای دانشگاهی ویژه برنامه‌هایی اجرا می‌شود که این موضوع کمک شایانی به رشد تحصیلی و فرهنگی دانشجویان و در نهایت تبیین بیشتر خدمات دانشگاه در سطح جامعه می‌کند.

تامین مسکن و بهبود سطح زندگی دانشجویی از اهداف برنامه‌های هفته خوابگاه‌ها

آقاجانی ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها، بهبود سطح زندگی دانشجویی، ترویج فرهنگ زندگی جمعی در خوابگاه‌ها و تقویت حس تعاون و همکاری میان دانشجویان،‌افزایش مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاه‌های دانشجویی، حفظ و ارتقا سطح بهداشت و نگهداری خوابگاه، تشویق و تقدیر از مدیریت برتر خوابگاهی، آشنایی مسوولین دانشگاه با مسایل و مشکلات دانشجویان و تامین مسکن دانشجویی با جلب اهتمام مساعدت‌های ملی، ایجاد نشاط و شادمانی در خوابگاه‌های دانشجویی و بهینه‌سازی اوقات فراغت دانشجویان خوابگاهی را از دیگر اهداف هفته خوابگاه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به نامگذاری روز دوم هفته خوابگاه‌ها (۲۲ اردیبهشت ماه) با عنوان خوابگاه، خانواده و فرهنگ، گفت: انتخاب اتاق نمونه و دانشجوی نمونه خوابگاه بر اساس نظرسنجی از دانشجویان و مسوولان خوابگاه‌ها، دعوت از خانواده‌های دانشجویان برای بازدید از خوابگاه و آشنایی با محل مسکونی فرزندان، جلب مشارکت خانواده دانشجویان در اداره خوابگاه‌های دانشجویی و تشکیل شوراهای همکاری با حضور خانواده‌های دانشجویان در این روز انجام شده است.

اسکان بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه

وی به عنوان خوابگاه‌، مشارکت‌های مردمی و توسعه خوابگاه‌های غیر دولتی برای روز سوم هفته خوابگاه‌ها اشاره و اظهارکرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار دانشجوی خوابگاهی در بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه دانشجویی این دانشگاه اسکان دارند.

نظرخواهی از دانشجویان در خصوص شیوه مدیریت بهینه خوابگاه‌ها

رییس مرکز خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه روز ۲۴ اردیبهشت با عنوان خوابگاه، نوآوری و مدیریت بهتر نامگذاری شده است، تصریح کرد: از جمله برنامه‌های این روز، پیشنهاد به اقامت مدیران دانشگاه در یکی از شب‌های هفته در خوابگاه‌ها، نظرخواهی از دانشجویان در خصوص شیوه مدیریت بهینه خوابگاه‌ها و ارایه نظرات به مسوولین دانشگاهی و ایجاد واحد ارائه «ایده‌های برتر» در خوابگاه‌ها به منظور بهسازی و اداره بهتر خوابگاه‌ها توسط دانشجویان و تقدیر از طرح‌ها و ایده‌های برگزیده است.

راه‌اندازی «بازارچه‌های دانشجویی» در محوطه خوابگاه‌ها

وی با اشاره به نامگذاری روز ۲۵ اردیبهشت ماه با عنوان خوابگاه؛ زندگی جمعی و مشارکت دانشجویان در مدیریت اجتماعی و کارآفرینی با رویکرد استفاده مناسب و اقتصادی از اوقات فراغت دانشجویان، گفت: راه‌اندازی «بازارچه‌های دانشجویی» در محوطه خوابگاه‌ها و عرضه تولیدات دانشجویی با هدف اشتغال‌زایی، ایجاد محلی در خوابگاه‌ها یا همجوار خوابگاه‌ها به منظور ارائه محصولات نرم‌افزاری فرهنگی و یا فروش آثار مکتوب، افتتاح مراکز کارآفرینی دانشجویی، بررسی راهکارهای استفاده از مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاه‌ها، ‌انتخاب اتاق نمونه و دانشجوی نمونه خوابگاه از برنامه‌های این روز است.

به گفته آقاجانی، روز ۲۶ اردیبهشت ماه با عنوان خوابگاه،‌ ورزش، ایمنی، سلامت و بیمه دانشجویی نامگذاری شده است که از جمله برنامه‌های این روز تشویق و ترغیب دانشجویان به ورزش، ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی و برگزاری مسابقات ورزش‌های محلی و ملی در خوابگاه‌ها است.

وی افزود: با توجه به وقت آزاد دانشجویان خوابگاهی و تاکیدات شورای عالی جوانان در جهت مدیریت بهینه اوقات فراغت دانشجویان مقرر شده در راستای نشاط افزایی در محیط‌های خوابگاهی و بهره‌برداری مناسب از اوقات فراغت دانشجویان که همان ابزاری مناسب و پیشگیرانه در جهت کنترل و کاهش سوء‌رفتارهای دانشجویان خوابگاهی مانند سوء‌مصرف مواد مخدر، درگیری‌های دانشجویی می‌باشد، برنامه‌ریزی شده است.

مشارکت مردم در امر خوابگاه‌سازی و ایجاد خوابگاه خودگردان

وی با بیان اینکه روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه با عنوان خوابگاه‌سازی، ارزش اسلامی، نیاز ملی و هدفمندسازی خدمات نام گرفته است، تصریح کرد: سعی بر هرچه مجهز کردن خوابگاه‌های دانشجویی طبق اهداف و ارزش‌های اسلامی در این دانشگاه است که با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی و نیز پرداختن به موضوع خیرین خوابگاه‌ساز در این بخش از مشارکت خیرین نیز بهره خواهد برد.

رییس مرکز خدمات دانشجویی دانشگاه در پایان، گفت: دعوت از مردم جهت مشارکت در امر خوابگاه‌سازی و ایجاد خوابگاه خودگردان و بهره‌گیری از سنت حسنه وقف در زمینه خوابگاه‌سازی از جمله برنامه‌های این روز است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.