برنامه‌های پرجاذبه‌ای در جزایر خلیج فارس برگزار خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با برنا

حسینی گفت: در جزیره ابوموسی و تمامی استان‌های ساحلی خلیج فارس برنامه‌های پرجاذبه‌ای برگزار خواهد شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار برنا درباره برنامه و همایش و جشنواره ها با موضوع جزایر و به خصوص جزایر سه گانه در خلیج فارس گفت: در جزایر نیز اقداماتی انجام می گیرد. همانطور که در جزیره هرمز هر سال برنامه‌هایی اجرا می‌شود، قطعاً در دیگر جزایر نیز برنامه هایی برگزار خواهد شد. از جمله در جزیره ابوموسی و تمامی استان های ساحلی خلیج فارس و انشاالله برنامه های پرجاذبه ای در سواحل و دیگر جزایر خلیج فارس برگزار خواهد شد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دومین اختتامیه جشنواره بین المللی خلیج فارس که شب گذشته در بندرعباس برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره شکوه ملی روز خلیج فارس و تفاوت آن با سال‌های گذشته اظهار داشت: از سال گذشته اولین جشنواره بین المللی خلیج فارس برگزار شد و امسال سعی شد با تجربه ای که به‌دست آوردیم آن را در زمینه‌های مختلف توسعه دهیم و انشاءالله این برنامه سال به سال گسترده تر خواهد شد و سراسر ایران را در بر خواهد گرفت و خارج از ایران نیز رایزنی هایی برای برگزاری این جشنواره داشتیم.

حسینی در ادامه افزود: در بحث خلیج فارس، وفاق و همبستگی و هماهنگی وجود دارد و امسال برنامه های گسترده تری برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به وجود نقشه های قدیمی با قدمت دو هزار و ۵۰۰ ساله که نام خلیج فارس در آن‎ها آورده شده است، افزود: نقشه ها بیانگر وجود نام خلیج فارس در ۲ هزار و ۵۰۰ سال گذشته بوده و این مساله مربوط به امروز نیست؛ اما متاسفانه در دهه‌های اخیر با سفسطه افکنی انگلیسی‌ها و استعمار در صدد ایجاد اختلاف هستند که ما باید همواره از نام ارزشمند خلیج فارس پاسداری کنیم و قطعاً هنرمندان که در تمام مقاطع همراه مردم بودند و در راه حفظ کشور گام برداشتند در این حوزه از تاریخ نیز می‌توانند موثر باشند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.