برنامه‌های کودک شخصیت کودکان خیال‌پرداز را بیشتر شکل‌ می‌دهد

عضو انجمن روانشناسان اصفهان گفت: برنامه‌های کودک در شکل‌دهی شخصیت کودکان خیال‌پرداز تاثیر بیشتری دارد.

کریم عسگری اظهار داشت: با توجه به اینکه خیال‌پردازی خصلتی است که در تمام کودکان وجود دارد اما میزان آن در کودکان مختلف متفاوت است.

وی افزود: کودکانی که بیشتر خیال‌پردازی می‌کنند بیش از دیگر کودکان تحت تاثیر نقش‌های کارتون‌ها قرار می‌گیرند و در بازی‌های کودکانه با آن همانندسازی و حتی در زندگی واقعی خود شخصیت برنامه کودک را به خود می‌گیرد.

عضو انجمن روانشناسان اصفهان در پاسخ به اینکه برنامه‌های کودک نمی‌تواند در شکل‌دهی شخصت فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و روحی کودکان تاثیر بسزایی داشته باشند و از این منظر کارتون‌ها را متناسب با خصلت کودکانه بسازیم، ادامه داد: ممکن است که خصایص قهرمانان داستان‌ها کم ‌و بیش بر شخصیت کودکان تاثیر بگذارد، اما اینکه سبب شکل‌دهی شخصیت کودکان شود، بی‌تاثیر است.

وی علاقه و تمایل کودکان به برنامه‌های کودک را بیش از اینکه ذاتی بداند، اکتسابی خواند و گفت: کودکان به دلیل شخصیتی که دارند و نیاز عمومی که در آنها وجود دارد تمایل به تماشای کارتون پیدا می‌کنند و از اینکه به عنوان مثال در برنامه کودک اشیا جاندار می‌شوند یا حیوانات می‌توانند سخن بگویند، خود را با کارتون همانندسازی می‌کنند.

عسگری خصلت‌های کودکان را بیشتر ارثی و برگرفته از والدین اعلام کرد و تاکید کرد: به عنوان مثال حسادت در افراد ارثی است و با میزان‌های مختلفی شاهد آن هستیم.
 


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.