برنامه‌ها و آموزش‌های وزارت علوم برای هفته ازدواج

به گزارش ممتازنیوز، رییس مرکز مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز هفته ازدواج از چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در خصوص فعالیت‌های این مرکز برای بحث ازدواج دانشجویی گفت: در این زمینه به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها توصیه کرده‌ایم که طی این هفته کارگاه‌های آموزشی را در سه موضوع پیش از ازدواج، آموزش‌ دانشجویان متاهل و روابط میان فردی دانشجویان، برگزار کنند.
دکتر یعقوبی اظهار کرد بر این اساس برای دانشجویانی که در شرف ازدواج هستند مباحث آموزشی در زمینه انتخاب سریع همسر، زمان مناسب همسرگزینی، نوع آسیب‌هایی که ممکن است در انتخاب همسر در محیط دانشگاه رخ دهد و غیره برگزار خواهد شد.
وی در خصوص آموزش‌های قابل ارائه به دانشجویان متاهل نیز گفت: به این دسته از دانشجویان آموزش‌هایی در زمینه زندگی زناشویی سالم و سبک‌های فرزند‌پروری ارائه خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص نوع دیگری از آموزش‌ها که برای دانشجویان تدارک دیده شده است، گفت: این دسته از آموزش‌ها مربوط به دانشجویانی است که قصد ازدواج ندارند اما با همکلاسی‌های خود دارای تعامل هستند که به این دانشجویان آموزش‌هایی در زمینه روابط بین فردی سالم و سازنده و آسیب‌هایی که در این سبک زندگی ممکن است رخ دهد، ارایه خواهد شد.
وی در خصوص ازدواج‌های دانشجویی نیز گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه دانشجویانی از فرهنگ‌های مختلف وجود دارند بنابراین ازدواج در دانشگاه یک ازدواج بین فرهنگی است که در این زمینه دانشجویان باید آموزشهای لازم را ببینند.
وی همچنین عنوان کرد: به مناسبت هفته ازدواج از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که فعالیت‌های ترویجی همچون برگزاری نمایشگاه، ارائه پیامک از طریق موبایل و مباحث این چنینی را نیز داشته باشند تا به بحث ازدواج سالم دانشجویان کمک کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.