برنامه ˝هفت˝ سفارشی شد

با حکم معاون سیما به مدیر شبکه سه

سازندگان برنامه سینمایی ˝هفت˝ به گنجاندن بخش ˝سینمای دینی و انقلابی˝ در هر قسمت موظف شدند.

 به گزارش هنرآنلاین، معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران در ابلاغیه‌ای به مدیر شبکه سه سیما از وی خواست برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص سینمای دینی و انقلابی و با همفکری و مشارکت صاحب نظران، اصحاب هنر، سینما و تلویزیون، دانشگاه و حوزه که تشکیل دهنده اتاق فکر سینما در سیما می باشند، به رشد و اعتلای سینمای دینی و انقلابی کمک کنند.

در این نامه تصریح شده است که این مهم از برنامه پر مخاطب “هفت” در شبکه سه سیما آغاز شود.

برای این منظور شبکه سه سیما موظف است در این برنامه در هر هفته یک بخش ثابت با عنوان سینمای دینی و انقلابی را با حضور صاحب‌نظران عرصه هنر، سینما و تلویزیون و همه کسانی که دل در گرو سینمای انقلابی دینی دارند را با گرایش‌های مختلف اختصاص دهد و به موضوعاتی نظیر تعریف سینمای انقلاب و دینی، مولفه‌های آن، ساز و کارهای تحقق این سینما، نقش نهادهای دولتی و مردمی و دانشگاه ها و حوزه ها در تحقق آن و … پرداخته شود.

از اتفاقات تازه برنامه “هفت”، رفتن منتقد این برنامه، مسعود فراستی بود. او که از زمان تهیه‌کنندگی فریدون جیرانی به برنامه سینمایی “هفت” آمده بود، طی روزهای اخیر اعلام کرد که دیگر به «هفت» برنمی‌گردد.

او در بخشی از مصاحبه‌اش با ایسنا با اشاره به محمود گبرلو، گفته بود: مجری و به قول خودش سردبیر برنامه‌ی “هفت”، در داستان جشنواره طرفدار نقد نرم شد. از قبل هم در همین خط بود؛ به سبب اینکه “هفت” برایش یک برنامه‌ی زرد است. یک برنامه پر از خبر و گزارش و مصاحبه با مسؤولان و چون خودش اهل نقد نیست، نقد را هم به‌معنای جدی، مساله‌اش نمی‌داند.

پیش از مسعود فراستی، محمود گبرلو نیز در مصاحبه‌ای دربارهٔ تغییری که در رویکرد نقد فیلم و حضور منتقدان مختلف در این برنامه داشته اند، گفت: از آنجا که در زمان ورودم به برنامه “هفت” تمایل داشتم، از نظرمنتقدان مختلف دربارهٔ مسائل سینمایی و بحث نقد آثار استفاده کنیم، از این پس آقای فراستی دیگر به عنوان منتقد ثابت با ما همکاری نمی کنند.

پایان پیام//


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.