برنامه ائتلاف پیشرفت برای معرفی کاندیدای واحد ائتلاف‌های اصولگرا

ولایتی مطرح کرد

ایران > انتخابات
عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه قرار است این ائتلاف با گروه‌های دیگری که نظام را قبول دارند و به ولایت پایبندند به تفاهم و کاندیدای واحد برسد، گفت: نظرسنجی و رای آوری تنها ملاک نیست و کیفیت‌ها را هم باید در انتخاب اصلح در نظر گرفت.

علی اکبر ولایتی در نشست دانشجویی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد در پاسخ به این سئوال که آیا نظرسنجی‌ها در انتخاب کاندیدای نهایی در ائتلاف سه گانه مبنا قرار می گیرد و یا اینکه نظر جامعتین اولویت دارد، گفت: همانطور که آقای حداد عادل هم در مصاحبه ای تاکید کردند نظرسنجی باید مبتنی بر مبنای علمی باشد.

وی افزود: من نظرسنجی را به عنوان یک ابراز موثر قبول دارم و آن را مهم می‌دانم اما نظرسنجی که بر پایه علم باشد. به طور مثال یکی از کاندیداها در رسانه‌هایش یک نظرسنجی انجام داده و خودش ۶۰ درصد از رای‌ها را داشته است و نسبت به دیگر کاندیداها در صدر بوده این مشخص بوده که نظرسازی است.

اهم اظهارات علی اکبر ولایتی به نقل از مهر از این قرار است:

  • مشروعیت و مقبولیت از ملاک‌های اصلی انتخاب کاندیدای نهایی است بنابراین به نظرسنجی به عنوان یک فاکتور موثر برای انتخاب کاندیدای نهایی توجه خواهد شد و این خلاف عقل است که کسی که در نظرسنجی‌های متعدد رایش بالا باشد انتخاب نشود و یا کسی که در نظرسنجی‌های متعدد رای پایین داشته باشد انتخاب شود. اما نظرسنجی و رای آوری تنها ملاک نیست و کیفیت‌ها را هم باید در انتخاب اصلح در نظر گرفت.
  • در بین اصولگرایان هم مقرر شده است تا جایی که ممکن باشد به هم نزدیک باشند و در نهایت یک نفر معرفی شود که هم مشروعیت و هم مقبولیت و هم کیفیت داشته باشد.
  • (در پاسخ به این سئوال که آیا شما در انتخابات به نفع یک کاندیدا کنار می‌روید و یا اینکه حضور شما تا آخر انتخابات قطعی است) بنای ما این است که ما ۳ نفر با کسان دیگری که نظام را قبول دارند و به ولایت پایبند می باشند و گروه‌های دیگری در کنار ما درست کردند به تفاهمی برسیم و حتی الامکان در نهایت اصولگرایان یک کاندیدا بیشتر نداشته باشند.
  • از الان معلوم است که چند نفر رای چندانی ندارند. اینها کنار می‌روند و چند نفر که اقبال بالاتری نسبت به دیگران دارند در نهایت تا نزدیکی زمان انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ستادهای انتخاباتیشان فعال خواهد بود اما در نهایت نیز این چند نفر به نفع یک کاندیدا کنار خواهند رفت.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.