برنامه تازه دولت: وزارت ICT سازمان شود

۲۰م آذر ، معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی دربارهٔ وضعیت وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و احتمال ادغام آن گفت: در قانون برنامه حتما نیامده که با ادغام وزارتخانه ها کم شوند، طرح دیگری در دولت دربارهٔ وزارت ارتباطات مطرح است که این وزارتخانه به یک سازمان مستقل تبدیل و به این صورت اداره شود که البته این سازمان در سطح ملی خواهد بود .

محمد رضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در پاسخ به این سئوال که آیا با وجود حذف ماده ۷ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اصلاح ماده ۳۵ این قانون دولت همچنان با این طرح مجلس مخالف است یا نه، گفت: ماده ۳۵ مخالفت صریح با قانون اساسی داشت که خوشبختانه در مجلس حذف شد.

وی ادامه داد: بندهای دیگر در این طرح وجود دارد که احتمال بسیار می دهیم شورای نگهبان آنها را خلاف قانون اساسی بداند و به راحتی از آن عبور نخواهد کرد.

میرتاج الدینی خاطر نشان کرد: ماده ۴ این طرح که امروز به تصویب مجلس رسید اختیارات قوه مجریه را از وزارت کشور گرفته در حالیکه طبق قانون اساسی مجری انتخابات دولت و وزارت کشور است علی القاعده این بندها در رفت و برگشتی که به شورای نگهبان و مجلس می گردد باید تعدیل گردد .

وی ادامه داد: بنابراین اعتقاد ما این است که شورای نگهبان با بعضی از مفاد این طرح مخالفت خواهد کرد.

میرتاج الدینی دربارهٔ تصمیم دولت برای ادغذم وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: تکلیف قانون برنامه این است که تعداد وزارتخانه ها به ۱۷ برسد و الان با ادغامی که سال قبل انجام شد و سه وزارتخانه کاسته شد و وزارت ورزش اضافه شد همچنان یک وزارتخانه اضافه داریم و دولت می خواست طبق قانون برنامه عمل کند.

معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی گفت: در قانون برنامه هم حتما نیامده بود که ادغام شود و با ادغام وزارتخانه ها کم شوند، طرح دیگری در دولت دربارهٔ وزارت ارتباطات مطرح است که این وزارتخانه به یک سازمان مستقل تبدیل و به این صورت اداره شود که این سازمان در سطح ملی خواهد بود .

میر تاج الدینی افزود: یکی از سناریوهایی که هم اکنون در دولت دربارهٔ وزارت ارتباطات مطرح است همین موضوع سازمان شدن آن است و ادغام هم راهکار دیگر است که هر کدام از اینها اگر در دولت نهایی شود پیشنهاد آن به صورت لایحه به مجلس داده خواهد شد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.