برنامه جدید تجسمی نیازمند تامین بودجه است

مدیر کل هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری:

برگزاری برنامه هایی چون دوساالانه ادیان توحیدی نیازمند تامین بودجه جدید از سوی سازمان است.

امیر عبدالحسینی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در کنار برنامه های مصوب در بخش هنرهای تجسمی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری یکسری برنامه های مصوب با شکل و شمایل جدیدتری نیز انجام خواهد گرفت.
وی در ادامه گفت: بر طبق مصوبه چندین جشنواره و رویداد برنامه ریزی شده است که با بررسی های لازمه در زمانی که تعیین خواهد شد اجرا می شود.

*برگزاری جشنواره ادیان توحیدی
مدیرکل تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: نمایشگاه ادیان توحیدی یکی از برنامه هایی بوده که در دوره مدیریت قبلی برگزار شده است که البته در طول دو دوره برگزاری نیز موفق بوده است.
وی خاطرنشان کرد: یکسری از برنامه هایی که از قبل بوده و از جمله آن ها دوسالانه ادیان توحیدی است در قالب عکس، پوستر، تصویرسازی برگزار می شود بار دیگر برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: البته برگزاری این نوع رویدادها نیازمند فراهم شدن شرایط مناسب است در حقیقت اگر شرایط مهیا شود این رویدادها را نیز شاهد خواهیم بود.
عبدالحسینی که در طول فعالیت های خود دبیر برگزاری چندین دوسالانه، جشنواره و نمایشگاه های بین المللی بوده است و در هر یک شاهد اجرای شایسته مدیریتی از سوی بوده ایم درباره فضاهای نمایشگاهی در مراکزی چون موزه هنرهای دینی امام علی (ع) گفت: موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در یک دوره فعالیت بسیار خوبی داشت اما در حال حاضر فعالیت چندانی را در آن شاهد نیستم البته این موضوع به دلیل تغییر مدیریت ها، شرایط فرهنگی، هنری کنونی، موازی کاری نهادها باعث شده که این مرکز فرهنگی، هنری پتانسیل گذشته را نداشته باشد.

*عکسخانه شهر کارکرد موزه ای پیدا می کند
عبدالحسینی درباره مرکز دیگر از زیر مجموعه های معاونت فرهنگی هنری شهرداری نیز گفت: مرکز دیگر چون موزه عکسخانه شهر دارای کارکرد موزه ای است در حقیقت ارزش پژوهشی دارد.
وی گفت: دوربین های قدیمی بسیار ارزشمندی در موزه عکسخانه شهر وجود دارد که مبحثی گسترده برای محققان و پژوهشگران است بنابراین برگزاری نمایشگاه در این موزه چندان ضرورتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر نمایشگاه های دوره ای با هدف عکسخانه شهر چندان سازگاری ندارد.

*بودجه سال گذشته تصویب شده است
مدیرکل تجسمی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری گفت: با توجه به اینکه بودجه سال گذشته تصویب شده است بنابراین برای هر اقدامی و هر حرکت جدید در جهت برگزاری رویدادی در حوزه هنرهای تجسمی می‌بایست بودجه آن از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تامین شود.
وی تصریح کرد: به عبارت دیگر اجرای برنامه های جدید نیازمند تامین بودجه از سوی سازمان است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.