برنامه جدید نامداری چه حال و هوایی دارد؟

۰۹ام بهمن ،

برنامه «پشت صحنه» احسان علیخانی، این روزها بدجوری سرو صدا کردهنکته قابل توجه در این برنامه، آمدن نام آزاده نامداری به عنوان نویسنده برنامه است. آزاده نامداری دربارهٔ میزان مشارکت در نگارش سوالات برنامه به عنوان نویسنده و همچنین ویژگیهای برنامه جدید «خانمی که شما باشی» برای نوروز ۹۲ توضیح میدهد.

برترین مجله اینترنتی ایران

هفت صبح: برنامه «پشت صحنه» احسان علیخانی، این روزها بدجوری سرو صدا کرده و به خاطر حال و هوای عاطفی و خانوادگی اش حتی مخاطبان بیگانه با ورزش و ورزشکاران المپیکی را هم هر روز ساعت ۱۹:۴۵ پای تلویزیون میکشاند. نکته قابل توجه در این برنامه، آمدن نام آزاده نامداری به عنوان نویسنده برنامه است.

نامداری پیش از این در برنامه تحویل سال نوی شبکه دو امسال با علیخانی همکاری داشت اما آنجا اجرای بخشی از کار را به عهده گرفته بود. این بار اما نام او به عنوان نویسنده در تیتراژ آمده و همین مسئله، یک مقدار سوال برانگیز است. آزاده نامداری دربارهٔ میزان مشارکت در نگارش سوالات برنامه به عنوان نویسنده و همچنین ویژگیهای برنامه جدید «خانمی که شما باشی» برای نوروز ۹۲، به «هفت صبح» توضیح میدهد.

برنامه جدید نامداری چه حال و هوایی دارد؟

 نویسنده شدن به لطف علیخانی!

آمدن نام نامداری به عنوان نویسنده برنامه «پشت صحنه»، اولین سوالی که به ذهن میآورد این است که  تحقیق و نگارش تک تک سوالات این برنامه توسط او انجام شده اما خود نامداری به شدت مخالف این تعریف است و میگوید:« این کار کاملا تیمی است و همه به هم مشاوره میدهیم . در واقع   احسان علیخانی لطف کرده که اسمم را به عنوان نویسنده در تیتراژ سریال آورده.» او دربارهٔ مشارکتش در این برنامه توضیح میدهد:« هر میهمانی که برای برنامه انتخاب میشود، بلافاصله اتاق فکری شکل میگیرد تا دربارهٔ ابعاد مختلف آن بحث کنیم. بعد از فکر اولیه تحقیقات آغاز میشود و نهایتا با اطلاع کامل دربارهٔ هرکدام از میهمانها، همگی با همکاری هم سوالات را طراحی میکنیم.» انتخاب نامداری به عنوان مشاور در انتخاب و طراحی سوالات این ذهنیت را به وجود میآورد که علیخانی قصد داشته نظری زنانه را هم در برنامهاش لحاظ کند. او میگوید:«درباره این مسئله نمیتوانم اظهارنظر دقیقی داشته باشم و فکر میکنم خود احسان علیخانی بهتر از من بتواند به این سوالها پاسخ دهد.»


 انتخاب میهمانهایی با قصه های خاص

خبر تولید سری جدید برنامه «خانمی که شما باشی» برای نوروز ۹۲ هم چند وقتی است از گوشه و کنار به گوش میرسد اما هنوز اطلاعات دقیقی دربارهٔ ساختار و محتوای سری دوم این برنامه در دست نیست. از نامداری دربارهٔ حال و هوا و تغییرات کار جدیدش میپرسیم. او توضیح میدهد: «راستش سری دوم این برنامه فرق چندانی با کار سال قبل ندارد. فقط در مورد انتخاب خانمها تصمیم داریم یک مقدار روی زنان خاص تری دست بگذاریم.»

 او دربارهٔ نحوه انتخاب میهمانها میگوید:« هر خانمی که قصه زندگی خاصی داشته باشد یا کاری منحصر به فرد انجام دهد، میتواند گزینه خوبی برای برنامه ما باشد. به طور مثال از خانمی که کار پرورش شترمرغ یا کروکودیل انجام میدهد تا کسی که بعد از ۲۰ سال بچهدار شده یا خانمی که رستوران بزرگی را اداره میکند و … همگی برای برنامه ما جذابیت دارند.» 


 «خانمی که شما باشی» بدون تغییر

نامداری در پاسخ به این سوال که آیا سری جدید «خانمی که شما باشی» نسبت به سال قبل با تغییرات خاصی روبه روست یا به طور مثال آیتمهای خاصی به آن اضافه خواهد شد یا خیر، توضیح میدهد:«تمایل زیادی به ایجاد تغییر در برنامه ندارم. فکر میکنم ما در طول سال برنامهای که به زندگی خانمها از این دریچه نگاه کند نداریم، من فقط ۱۵ روز وقت دارم تا برنامهای روی آنتن ببرم که نگاهی از این دریچه به زندگی خانمها داشته باشد.

بنابراین میخواهم از این ۱۵ روز به نحو احسن استفاده کنم و وقت را تمام وقت در اختیار این خانمها قرار دهم.» به نقل از نامداری در هر قسمت یک یا دو خانم به عنوان میهمان انتخاب میشوند.


 مشارکت تماشاچی ها

به گفته او دکور برنامه «خانمی که شما باشی» درست مشابه سال قبل است و هر روز نزدیک به ۲۵ نفر، میهمان این برنامه میشوند با این تفاوت که امسال، میهمانها فقط تماشاگر محض نیستند و در مورد بخشهای مختلف کار هم نظر میدهند: «چون برنامه تماما متعلق به خانمهاست ترجیح میدهیم که این بار خانمهای تماشاچی هم در برنامه مشارکت داشته باشند و سوالات و نظراتشان را ابراز کنند.»


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.