برنامه دانشگاه‌ها در «ماه محرم» اعلام شد:اعزام بیش از ۴۵۰ مبلغ به دانشگاه‌ها

۲۲ آبان ،

66-99.jpg

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اعلام برنامه‌های نهاد به مناسبت ایام ماه محرم در دانشگاه‌ها، از اعزام بیش از ۴۵۰ مبلغ به دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: مبلغان از این هفته به دانشگاه‌ها اعزام خواهند شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از ۴۵۰ هیات دانشجویی فعال در دانشگاه‌ها، گفت: در این جهت نشستی را با هیات‌ها در مشهد داشته‌ایم و برنامه‌های آتی با آنها هماهنگ شده‌ است.

وی از برنامه برگزاری مراسم تجمع دانشجویان و تشکیل هیات‌های بزرگ در هر استان خبر داد و گفت: به مناسبت ماه محرم در نظر داریم که در هر استان دانشجویان و اساتید در یک دانشگاه جمع و به عزاداری بپردازند.

قریشی در ادامه با اشاره به تبلیغ فرهنگ نذر و وقف در دانشگاه‌ها، گفت: این موضوع یکی از سنت‌های رایج است که در این جهت هدف ما این است که در حوزه فرهنگی نیز فرهنگ وقف و نذر را گسترش دهیم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنانش از برنامه‌ برگزاری سلسله جلسات استانی با موضوع «سبک زندگی» در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این سلسله جلسات از ۲۷ آذرماه در پنج استان تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و یزد آغاز و نتیجه نهایی این جلسات اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای ۱۷ تا ۲۴ آبان ماه به نام هفته «قرآن دانشجویان»، گفت: کانون قرآنی در دانشگاه‌ها فعالیت‌های مختلفی را به مناسبت این هفته خواهند داشت.

ادامه ثبت‌نام ازدواج دانشجویی تا دو هفته دیگر

قریشی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ثبت‌نام ازدواج دانشجویی با بیان اینکه بر اساس آمار هفته قبل بیش از ۳۲ هزار نفر ثبت‌نام داشته‌ایم، گفت: ثبت‌نام تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گفته معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امسال سکه مقام معظم رهبری را برای دانشجویان نخواهیم داشت، اما با بعضی سازمان‌ها تعاملاتی صورت گرفته است تا کارگاه‌هایی را برای زوجین در مشهد مقدس داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث ازدواج دانشجویی بعضی دانشگاه‌ها به صورت مستقل جشن‌ و کارگاه‌هایی برگزار کرده‌اند و بعد از ایام ماه محرم و ماه صفر نیز این سلسله جشن‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.