برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش و فناوری اعلام شد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

 
خبرگزاری آریا-چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با شعار “پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار” با حضور  معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم و فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری همزمان با هفته پژوهش و فناوری با شعار “پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار” با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم و فناوری و جمعی از معاونین وزارت علوم  در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
بر اساس اعلام ستاد ملی هفته پژوهش، روز شنبه ۲۳ آذرماه با عنوان «اقتصاد دانش بنیان، کلید تحقق حماسه اقتصادی»، یکشنبه ۲۴ آذر ماه با عنوان «علوم انسانی اسلامی، تمدن سازی نوین دینی»، دوشنبه ۲۵ آذر ماه با عنوان «مرجعیت علمی، اقتدار علمی»، سه شنبه ۲۶ آذر ماه با عنوان «تولید داخل زا، خودباوری ملی»، چهارشنبه ۲۷ آذر ماه با عنوان «پژوهش تقاضامحور، فناوری ایرانی» و روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه با عنوان «جهاد علمی، شهدای علم و فناوری، تعالی ایران اسلامی» نامگذاری شده است.
*برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش و فناوری
بر اساس این گزارش بیش از ۵۰ واحد دانشگاهی به منظور ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و تولیدات مراکز رشد خود با شعار «تولید علم و توسعه فناوری مبنای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی» در چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری حضور دارند.
تقدیر از ۱۱ تن از برگزیدگان سال ۹۱ دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده کشور که توسط وزارت علوم برگزار می شود که این اشخاص شامل شش پژوهشگر برگزیده علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی و دامپزشکی، معاون پژوهشی برگزیده، مدیر فناوری، مرکز رشد، طرح فناور و فناور برتر است.
همچنین علاوه بر شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های مختلفی تدارک دیده است که عبارتند از:
– برگزاری مسابقات علمی، پژوهشی و دانشجویی در رشته های رباتیک و عمران
– برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده مناطق، واحدها و مراکز
– شرکت و همکاری واحدهای دانشگاهی در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری در استان های مربوطه که توسط استانداری ها برنامه ریزی و اجرا می شود.
– حضور معاونان و مدیران کل سازمان مرکزی دانشگاه در مراسم های هفته پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاهی
– برگزاری کارگاه های آموزشی و سخنرانی های علمی توسط اشخاص صاحب نظر در واحدهای دانشگاهی
– حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در سطح واحدها، استان ها و ملی
– برگزاری نشست هم اندیشی اعضای چهره های استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان
شایان ذکر است، پایگاه اطلاع رسانی هفته پژوهش و فناوری به نشانیrw.iau.ir به منظور اطلاع رسانی بیشتر برنامه های پژوهشی توسط دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است.
 بر اساس این گزارش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری  تا  پنج شنبه ۲۸ آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.