برنامه رایانه ای کشف عکس‌های قلابی

جام جم آنلاین: برنامه کامپیوتری «تانگستن» در سال ۲۰۰۹ میلادی و با درخواست ارتش و وزارت اطلاعات فرانسه ساخته شد.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، روژه کوزین، ژاندارم سابق و دکتر ریاضی فرانسوی این برنامه را ساخت.

 «تانگستن» قادر به تشخیص کوچک‌ترین دستکاری در عکس‌های دیجیتالی است. این فن آوری با کمک بیست فیلتر و محاسبات بسیار پیچیده کار می‌کند. این برنامه، همچنین تاریخ و و مارک دوربینی را که عکس با آن گرفته شده است، مشخص می کند.

 کوزین، سازنده برنامه «تانگستن» می گوید: هدف ما زیر ذره بین بردن همه جزییات پرونده و جمع آوری حداکثر اطلاعات است. هم نکته‌هایی که واضح و مربوط به متن هستند و هم جنبه‌های ریاضی. سپس سعی در بازسازی داستان پرونده می‌کنیم. و در این داستان، احتمالا عمل کسی که در عکس دستکاری کرده معلوم می‌شود.

این برنامه اکنون مورد توجه نیروی پلیس قرار گرفته است. پلیس سوییس برای تشخیص عکس‌های اصل در روند قضایی، خود را به این برنامه مجهز کرده است.

ژان کریستوف سوترل، سخنگوی پلیس سوییس می گوید:بیش از پیش بر روی تصویر کار می‌کنیم، به ویژه با تصاویری که از دوربین‌های نظارت، از سرویس‌های خودمان و همچنین تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی هست به دست می‌آوریم. در این شبکه‌ها برخی متخلفان، عکس‌های دستکاری شده منتشر می‌کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.