برنامه روز دانشجو امسال مجازی است/ فرقی بین تشکل های اصولگرا و اصلاح طلب قائل نیستیم

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های خاصی در برگزاری انجام مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها وجود دارد و اکثر فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام خواهد شد، گفت: هیچ فرقی بین تشکل‌های سیاسی (چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب) برای انجام برنامه‌های روز دانشجو قائل نباشیم. تمام تشکل‌های دانشجویی باید برای اجرای برنامه‌های خود به مناسبت روز دانشجو مجوزهای لازم را اخذ کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حسن زائری‌لطف در نشست وبیناری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که با حضور سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران و مسؤولان ستادی برگزار شد، به اهمیت برگزاری مراسم روز دانشجو ( ۱۶ آذر) و فعالیت مجازی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های خاصی در برگزاری انجام مراسم ۱۶ آذر را در دانشگاه‌ها داریم و اکثر فعالیت‌ها در این خصوص به صورت مجازی انجام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر تشکلی برای انجام فعالیت‌های خود به مناسبت روز دانشجو، باید مجوز از دانشگاه مربوطه اخذ کند و انتظار می‌رود معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها در چارچوب قوانین تعیین شده، مجوزهای لازم را‏ جهت انجام مراسم روز دانشجو صادر کنند و هیچ فرقی بین تشکل‌های سیاسی (چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب) برای انجام برنامه‌های روز دانشجو قائل نباشند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد: تمام تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها چه اصلاح طلب و چه اصول گرا باید برای اجرای برنامه‌های خود به مناسبت روز دانشجو البته به صورت مجازی، مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وی اظهار کرد: معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی، حتما به صورت مجازی یا حضوری در قالب نشست، جلساتی با دبیران تشکل‌های سیاسی دانشگاه برگزار کنند و درخصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌ها به مناسبت روز دانشجو از جمله دعوت از شخصیت‌ها جهت سخنرانی به مناسبت روز ۱۶ آذر، تعامل و همفکری کنند.

به گزارش مفدا، زائری لطف به اجرای طرح «رتبه‌بندی نشریات دانشجویی» در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد وگفت: موضوع رتبه‌بندی نشریات دانشجویی از اهمیت خاصی برخوردار است و علی‌رغم ایجاد سامانه برای ثبت نشریات دانشجویی، بسیاری از معاونان فرهنگی و دانشجویی و حتی کارشناسان دانشگاه‌ها، حتی یک بار هم این سامانه را ندیده‌اند که انتظار می‌رود معاونان دانشگاه‌ها در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی نشریات خود، توجه بیشتری به موضوع نشریات دانشجویی داشته باشند. البته بنده هفته آینده گزارشی به دکتر لاری درخصوص وضعیت رتبه بندی نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه خواهم داد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت همچنین به لزوم اهمیت برگزاری جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی موسوم به تیتر ۱۲ اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و ۶۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و مورد ثبت قرار گرفته است. موضوعی که باید مورد توجه شما معاونان قرار گیرد، ثبت کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در بستر مجازی است که قبلا اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: از معاونان دانشگاه‌ها درخواست دارم، دانشجویانی که در ایام شیوع کرونا، خدمات و  فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌اند را جهت تقدیر به وزارت بهداشت معرفی کنند.

زائری‌لطف به فعالیت جشنواره بین‌المللی سیمرغ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت این جشنواره در قالب مجازی در حال انجام است. تاکنون در این جشنواره سه هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که امیدوارم در مسیر برگزاری این جشنواره مهم در قالب مجازی، به نتایج و دستاوردهای قابل قبولی دست یابیم.

وی با اشاره به اختصاص بودجه به منظور تجهیز فضاهای فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: با کمک این عزیزان و تلاش‌های ستودنی مدیران ما در ستاد وزارت بهداشت، برای نخستین بار ما شاهد اختصاص مبالغی جهت تجهیز فضاهای فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.