برنامه ریزی دقیق برای تامین سوخت خودروها همزمان با آغاز فصل سرما

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از برنامه ریزی دقیق برای تامین سوخت خودروها همزمان با آغاز فصل سرما خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و iبه نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، علیرضا ضیغمی گفت : با آغاز فصل سرما سوخت کافی در همه نقاط کشور وجود دارد و برنامه ریزی های لازم برای عرضه مناسب آن در سراسر کشور انجام شده است.

وی تاکید نمود : ذخیره سازی های مناسب در همه نقاط کشور iبه ویژه مناطق سردسیر و سخت گذر انجام شده است و با پر شدن مخازن، تامین سوخت زمستانی بدون هیچ کمبودی انجام می شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی تصریح نمود: همچنین سوخت مورد نیاز وسایل حمل و نقل عمومی نیز iبه میزان کافی در جایگاه ها وجود دارد و عرضه مطلوب سوخت در همهی جایگاه های سراسر کشور بدون مشکل انجام می شود. 

ضیغمی با اشاره iبه این که بنزین و گازوییل کافی در همهی جایگاه های عرضه سوخت وجود دارد، افزود: در برخی موارد  اندک ممکن است جایگاه های سوخت در حال تعمیرات دوره ای باشند که در این موارد هموطنان می توانند از جایگاهی دیگر در همان محدوده اقدام iبه سوختگیری نمایند.

به گزارش تفسیری شانا، برنامه ریزی برای توزیع مناسب سوخت (اعم از فرآورده و گاز) یکی از اقدام های مهم وزارت نفت است که نیازمند هماهنگی دقیق و منسجم با بخش های داخل صنعت نفت (به عنوان واحد تامین سوخت) و بخش های خارج از این صنعت (به عنوان مصرف نماینده) است.

نیروگاه ها، صنایع بزرگ و انرژی بر از بزرگ ترین بخش های مصرف سوخت کشور می باشند که باید میزان مصرف دقیق این بخش ها بر اساس پیش بینی شرایط آب و هوایی و میانگین مصرف سوخت آنها در سال های قبل متناسب با توسعه شبکه گازرسانی شهری و روستایی سنجیده و نسبت iبه تامین آن سوخت همه بخش های مصرف در زمستان اقدام شود.

بر اساس اعلام شرکت ملی گاز ایران، کمترین حجم گاز تحویلی iبه نیروگاه های کشور در ماه های سرد زمستان امسال، مطابق سال های قبل ۳۰ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود و بقیه نیاز نیروگاه ها iبه سوخت از طریق سوخت مایع تامین می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.