برنامه ریزی ویزه مجلس برای مبارزه با مشکلات اقتصادی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مجلس و به تبع آن کمیسیون های تخصصی برای حل مشکلات اقتصادی به صورت جدی فعال شده است.

به گزارش حوزه پارلمانممتازنیوز، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با آیت الله مسعودی خمینی با بیان اینکه مجلس نهم از نظر فکری و میزان تحصیلات در شرایط خوبی قرار دارد گفت: این موضوع به طور حتم در روند حرکت مجلس کمک شایانی می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس هشتم در تعیین سقف مدرک فوق لیسانس برای نمایندگی گفت: خوشبختانه نمایندگان کنونی از نظر تدین و اصولگرایی هم در شرایط خوبی قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان دور نهم دریافت خوبی از مسائل گوناگون کشوری دارند یادآور شد: خوشبختانه منتخبین جدید در تمام حوزه ها از قبیل اقتصاد، صنعت، کشاورزی، دامداری در سطح خوبی قرار دارند و به تمام اوضاع مسلط هستند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه مجلس نهم باید موتور محرک برای حل مسائل کشور باشد تصریح کرد: این موضوع تنها با پیگیری و تلاش بخش های اجرایی محقق می شود.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی وزرا در دوره نهم مجلس افزود: مقامات دولتی در گزارش های خود مسائل مختلفی را ارائه کردند و نمایندگان هم به همین صورت تعیین موضع کردند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان در تولید محصولات خود افزود: اجرای ناقص قانون هدفمند کردن یارانه ها موجب بروز مشکلات زیادی برای این افراد شده است که مسئولان باید هر چه سریعتر چاره ای برای آن بیاندیشند.

رییس مجلس با بیان اینکه هم اکنون صنایع کشور با مشکلات زیادی روبرو است گفت: متأسفانه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با وجود فرمایشات مقام معظم رهبری، بانک ها همکاری نزدیکی با صنایع ندارند.

این نماینده مجلس نهم با تأکید بر اینکه هم اکنون مشکل اصلی کشور ابعاد اقتصادی دارد افزود: خوشبختانه مجلس و به تبع آن کمیسیون های تخصصی برای حل این مشکلات به صورت جدی فعال شده است.

لاریجانی در ادامه این دیدار با بیان اینکه برای تربیت مدیران سطح بالای کشور آموزش های تخصصی وجود دارد یادآور شد: مدیران استراتژیک نباید وقت خود را صرف مسائل خرد و ناچیز بگذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش احزاب در تربیت و ارائه مدیران لایق و کارآمد تصریح کرد: مدیریت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است از این رو باید برای تربیت مدیران برنامه ریزی کلانی شود.

در ادامه این دیدار آیت الله مسعودی خمینی  با اشاره به ارتقاء سطح علمی نمایندگان مجلس در دوره نهم گفت: متأسفانه با وجود نقاط مثبت در این دوره میزان تعداد روحانیون کاهش داشته است از این رو اگر دوره اول مجلس را با این دوره مقایسه کنیم این موضوع به طور واضح مشخص می شود.

این روحانی برجسته با تشکر از اقدامات فراجناحی رئیس مجلس در دوره نهم افزود: انتخاب معاونین از گروه مخالفین و جبهه های دیگر نشان دهنده روح بالای رئیس مجلس است.

وی با انتقاد از افزایش مشکلات اقتصادی مردم در چند ماه اخیر یادآور شد: اقدامات غیر کارشناسی مانند عرضه محصولات دامی به ویژه مرغ به صورت هدفمند و انتخابی بسیار اشتباه است از این رو مجلس و دولت باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اجرایی کشور نباید دید جزئی نگر داشته باشند با اشاره به  اظهارات رئیس جمهوری درباره پخش و ارائه ۲۰۰ هزار تن سویا بین مرغداران کشور گفت: به طور حتم حل مشکلات اقتصادی مردم نیازمند نگرش کلان و برنامه ریزی منظم است.

این روحانی با اشاره به گذشت ۳۳ سال از انقلاب و انتقاد از چگونگی ارتباط بین نسل‌های انقلاب تأکید کرد: در کلان شهرها باید برای ارتباط بین نسل ها افراد متخصص تربیت شوند و مجلس هم می تواند در ایجاد این پل نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/گ


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.