برنامه ریزی کاهش تولید زباله در شمالغرب تهران

شنبه ۹ اردیبهشت – ۱۰:۵۰:۱۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو تهران گفت: برنامه ریزی لازم برای کاهش تولید زباله از طریق فرهنگ سازی ، تغییر اصلاح الگوی مصرف و آشنایی با مخاطرات تولید زباله در این منطقه صورت گرفته و در سال جاری شاهد کاهش تولید زباله در منطقه خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو تهران، “ابوالفضل حیدری” با اشاره به سرانه ۷۰۰ گرمی تولید زباله در منطقه دو تهران افزود: این سرانه با اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی کاهش یافته تا کمکی جدی به هزینه های مدیریت شهری و بهبود وضعیت زیست محیطی شود.
وی به انجام آموزش های چهره به چهره برای تفکیک زباله از مبدا در این منطقه اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی مناسبی در سطح محلات برای آموزش تفکیک زباله از مبدا صورت گرفته و در این میان از توان شورایاران، مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی منطقه استفاده می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو تهران با اشاره به سهم ۳۵ درصدی زباله های خشک در میزان زباله های تولیدی این منطقه اظهارداشت: تفکیک زباله کمک می کند تا بهره بری از زباله های خشک و تر در این منطقه بیشتر و هزینه های مربوط به جمع آوری و دفع زباله ها کمتر شود.
حیدری با اشاره به تولید روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن زباله در منطقه دو تهران گفت: این حجم زباله با توجه به جمعیت منطقه و سرانه های جهانی، چندان بالا نیست اما تحقق کامل تفکیک زباله از مبدا و برنامه های مربوط به کاهش تولید زباله، بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه را دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۰۵۰۱۲۵۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.