برنامه ملی جنگل تدوین شد

علی اوسط منتظری روز پنج شنبه در گردهمایی تبیین راهبردهای مدیریت اکوسیستم های جنگلی کشور در تبریز، برنامه ملی جنگل را نقشه راهی برای رسیدن به اهداف توسعه خواند و گفت: این برنامه موجب حرکت هماهنگ بخش های دولتی و تشکل های خصوصی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی زیست محیطی مناسبی در خصوص چرایی تحقق یا فقدان تحقق هدف گذاری های قبلی صورت نگرفته است، بر جامع نگری در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد.

منتظری با بیان اینکه منابع طبیعی در نظام برنامه ای کشور از جایگاه مناسبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: در برنامه اول تا سوم توسعه هیچ تکلیفی برای این بخش لحاظ نشده بود.

وی بر جمع آوری اطلاعات دقیق برای برنامه ریزی مناسب تاکید کرد و گفت: جهت گیری اعتباری باید به سمت تولید اطلاعات باشد.

معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر جلب مشارکت عمومی برای حفاظت از جنگلها تاکید کرد و گفت: باید به مردم اعتماد کرد.

منتظری همچنین استفاده از توانمندی های محلی را ضروری دانست و گفت: تعاونی های بخش جنگل در صورت حمایت، نقش مهمی در حفظ و توسعه جنگل می توانند ایفا کنند.

این همایش دو روزه به همت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی به منظور تبیین راهبردهای مدیریت اکوسیستم های جنگلی کشور با حضور مدیران ، معاونان فنی و کارشناسان ارشد منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه جاری در تبریز برگزار شد.

۷۲۳۲/۵۸۷/ ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۷۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.