برنامه های ایران خودرو در راستای کاهش مصرف سوخت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

باید عزمی جدی در جامعه صنعتی کشور ایجاد شده و با در نظر گرفتن جوانب مختلف اقتصادی و صنعتی،کاهش مصرف سوخت از سوی تمامی نهادها و دستگاه های مرتبط پیگیری شود.

به گزارش ایکوپرس، مهندس هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد:  تولید محصولات پایه گازسوز و دیزلی و در نهایت تولید خودرو با موتورهای کم مصرفی چون خانواده ‌‌TU5، استراتژی بلندمدت ایران خودرو در زمینه کاهش آلایندگی و تولید محصولات با استاندارد یورو پنج و بالاتر است که در ۱۰ سال آینده محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر این که بلندمدت بودن این برنامه مرتبط بودن آن با سایر نهادها است، تصریح کرد: در این بخش ایران خودرو به تنهایی تصمیم گیرنده و مجری اصلی نیست، بلکه بخش های مختلف زنجیره تامین منابع اقتصادی و کلیه عوامل مانند ترافیک و یا از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در این طیف قرار می گیرند.

یکه زارع با اشاره به این که ایران خودرو برای تجهیز محصولات خود به استاندارد یورور ۴ برنامه های مدونی دارد، تصریح کرد: باید در این زمینه به این نکته توجه داشت که ابتدا باید سوخت با استاندار یورو ۴ به طور کامل در جایگاه ها توزیع شود، استفاده از سوخت یورو ۲ سبب آسیب به موتور خودروها و درنهایت سبب متضرر شدن مشتریان و بی اثرشدن این پروژه می شود.

وی با اشاره به این که رویکرد ایران خودرو در این زمینه جامع و لازم الاجر است؛ ادامه داد: علاوه بر این‌که خود به سطح معقولی از دانش و فناوری دست می یابد، سبب رشد و توسعه در بخش های تامین و خدمات پس از فروش خواهد شد.

یکه زارع افزود: همچنین گروه صنعتی ایران خودرو برنامه های کوتاه مدت و  میان مدت، در زمینه کاهش مصرف سوخت دارد.راهبرد کوتاه مدت ایران خودرو در زمینه کاهش مصرف سوخت که تا پایان سال ۹۴ محقق خواهد شد، دست‌یابی به مصرف شش تا شش و نیم لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سبد کلیه محصولات، حذف کامل موتورهای پرمصرف از چرخه تولید و تولید محصولات با موتورهای کم مصرف مانند ای. اف. ۷٫ است.

وی همچنین افزوده شدن موتورهای دیزلی را از برنامه های کوتاه مدت گروه صنعتی ایران خودرو دانست و تاکید کرد: کالیبراسیون و تنظیم مجدد مغز هوشمند خودرو (ECU) و مدیریت سامانه موتور (EMS) نیز از دیگر برنامه های کوتاه مدت ایران خودرو برای دستیابی به کاهش آلایندگی ها و مصرف سوخت است و این اقدامات سبب به روز رسانی و ارتقای خودروها براساس استانداردهای مصوب ملی تعریف شده می شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.