برنامه های سازمان نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی بی سوادی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی /۰۸/۱۲
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مقرر شده است تا ۵ سال آینده همه اشخاص بی سواد مهارت‌های پایه سواد شامل خواندن، نوشتن، حساب نمودن و روخوانی قرآن را یاد بگیرند.
علی باقرزاده در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار؛ اعتبارات لازم برای ریشه کنی بی سوادی را خواستار شد و افزود: همچنین باید برای این کار در همه دستگاه های مربوط عزم جدی به وجود آید که در این باره رسانه ها نقشی موثر و ویژه دارند.
وی به الزامات این کار اشاره و اضافه نمود: یکی از این الزامات، در اختیار داشتن فهرست اسمی اشخاص بی سواد است که باید مرکز آمار به عنوان مرکز رسمی به سازمان نهضت سوادآموزی که مسئول ریشه‌کنی بی سوادی است، مشخصات اشخاص بی سواد را ارائه دهد.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بر اساس آمار سال۹۰ مرکز آمارکشور، ۹ میلیون و ۷۱۹ هزار نفر خود را در گروه سنی بالای۶ سال، بی سواد مطلق اعلام نموده اند که۱۴ و ۳ دهم درصد از جمعیت کشور را شامل می گردد.
باقرزاده اضافه نمود: حدود ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار نفر از این تعداد در گروه سنی۱۰ تا ۴۹ سال و شامل ۶ و ۸ دهم درصد از جمعیت کشور می باشند.
وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی و با برنامه‌ریزی این جمعیت را باسواد کنیم.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در هر دوره آمارگیری، از مرکز آمار و دستگاه های مربوط تقاضای فهرست اسمی اشخاص بی سواد را مطرح نمودیم تا اطلاعات و نشانی بی سوادان کشور را در اختیار ما قرار دهند اما تاکنون اقدامی در این باره نشده و این در حالی است که به جای شناسایی بی سوادان، دغدغه ما باید آموزش آنان باشد.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.