برنامه های سلامت بر اساس نیازها اولویت بندی شود

۲ مهر – ۰۳:۵۹:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رییس مجلس شواری اسلامی:

بزرگنمایی:  

رییس مجلس شواری اسلامی گفت: باید برنامه های  وزارت بهداشت بر اساس نیازها اولویت بندی شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب، در خصوص ایجاد شرکت های دانش بنیان گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان باید براساس برنامه ریزی دقیق و اصولی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید پروژه ها و برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی براساس نیازهای کشور اولویت بندی شده و براساس اولویت ها اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شود.
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از جذب دانشجویان خارجی تصریح کرد: جذب دانشجو از کشورهای همسایه باید با استراتژی روشنی همراه باشد.
سی و نهمین نشست هیات امنای دانشگاه به منظور ارایه گزارش حسابرسی و اصلاحیه بودجه تفصیلی سال ۱۳۹۰ و بودجه تفصیلی سال و نیز بررسی و تصویب ۳۶ بند از پیشنهادات دانشگاه برگزار شد.
بنا بر این گزارش در ابتدای جلسه دکتر امین لو برگزاری جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران را نمادی از جلسه هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواند و افزود: حضور رییس مجلس در جلسه هیات امنای دانشگاه فرصت مناسبی برای همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که از حمایت های ایشان برخوردار شوند.
وی افزود: امسال با توجه به تاخیر در تصویب قانون بودجه اولین جلسه هیات امنا برگزار نشد که دستور جلسه بهار نیز در این نشست بررسی می شود.
سپس دکتر باقر لاریجانی پس از ارائه گزارش حوزه های آموزش، پژوهش و خدمات درمانی دانشگاه به بیان چالش های اعتباری پیش روی دانشگاه پرداخت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: ایجاد شرکت های دانش بنیان به منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در دانشگاه و واحدهای پژوهشی و نیز توسعه فضای نوآوری و هدایت نتایج طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌های اعضای هیأت علمی به سوی اقتصاد دانش‌محور لازم و ضروری است.
در ادامه جلسه، گزارش حسابرسی عملکرد سال ۹۰ دانشگاه و گزارش اصلاحیه بودجه تفصیلی سال ۹۰  و بودجه تفصیلی سال ۹۱ دانشگاه مطرح و مورد تصویب اعضای هیات امنا قرار گرفت.
در این جلسه دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در سند چشم انداز کشور افزود: براساس این سند پیش بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۴، ۵۰ هزار شرکت دانش بنیان ایجاد شود.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه ها در تاسیس شرکت های دانش بنیان گفت: هدف از تاسیس شرکت های دانش بنیان تبدیل دانش فنی و توان علمی پژوهشگران به محصول تجاری  و خلق ثروت است. ممکن است شرکت های مختلفی که بنیان علمی و فناوری بالایی ندارند این وظیفه را برعهده بگیرند به همین دلیل تاکید می شود دانشگاه ها به این موضوع ورود پیدا کنند.
این گزارش حاکیست دکتر وحید دستجری وزیر بهداشت نیز در این جلسه بر افزایش مزایای دستیاران و کارورزان تاکید کرد و گفت: دستیاران و کاروزان بار زیادی از دوش بیمارستان بر می دارند که باید برای بهبود وضعیت معیشت آنان بخصوص در شهر تهران فکر اساسی کرد.
وی تصریح کرد: راهکارهای عملی افزایش مزایای دستیاران هر چه زودتر مورد بررسی قرار گیرد.
گفتنی است در این جلسه ۳۶ بند از پیشنهادات دانشگاه مورد بررسی و تصویب اعضای هیات امنا قرار گرفت.
بنا بر این  گزارش در این جلسه دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر باقر لاریجانی رییس دانشگاه، دکتر حسن امین لو مشاور وزیر بهداشت و دبیر مجامع هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، معاونان وزارت بهداشت، معاونان دانشگاه و اعضای هیات امنا حضور داشتند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۳۱۵۵۹۱۴۸۹۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.