برنامه های مخصوص حرم رضوی در ایام فاطمیه

۱فروردین ۱۳،

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به حضور پرشمار زائران در ایام نوروز و تقارن با دهه فاطمیه ویژه‌برنامه‌های سخنرانی، مرثیه خوانی، مسابقه با محوریت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، حرم مطهر امام رضا(ع) هر ساله در ایام عید نوروز پذیرای زائرین بسیاری است که لحظه تحویل سال را در جوار این امام بزرگوار و در پایتخت معنوی ایران اسلامی حضور دارند. با توجه به این که امسال ایام سوگواری حضرت زهرا(س) با ایام نوروز همزمان شده است، ویژه برنامه‌هایی در این خصوص در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدجلال حسینی در رابطه با ویژه برنامه ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی، گفت: روزانه ۲۵ سخنرانی تبلیغی و مذهبی برای عموم زائران و مجاوران در اماکن متبرکه‌ حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است. رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالاجابه، غدیر، دارالحجه و شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد محل‌ برگزاری ویژه برنامه‌های سخنرانی حرم مطهر در ایام فاطمیه است.

وی اظهار کرد: حجج‌اسلام «سیداحمد خاتمی»، «سید حسین قمی»، «سید حسین مؤمنی»، «مهدی ماندگاری»، «فلاح‌زاده» و «سید جعفر طباطبایی» سخنرانانی می باشند که با موضوعات «سبک زندگی از منظر حضرت زهرا(س)»، «شخصیت معنوی حضرت زهرا(س)»، «سیره رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س)»، «الگوی فاطمی در سبک زندگی دینی» و «ادب فاطمی» به ایراد سخنرانی می‌پردازند. هچنین برای زائران غیرایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» در رواق‌های؛ دارالرحمه، غدیر، سردرب شرقی صحن جامع رضوی و مقبره شیخ حر عاملی در صحن انقلاب اسلامی با موضوع «تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س)» از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام‌ حسینی با اشاره به این که حضور پرشمار زائران در ایام نوروز و تقارن این ایام با دهه فاطمیه، به منظور پرکردن اوقات فراغت عموم زائران، مسابقه فرهنگی «بهشت بی‌نشان» در تیراژ ۵۰ هزار نسخه در اماکن متبرکه حرم مطهر در بین زائران توزیع می‌شود. مسابقه «کبوتران حرم»، برپایی نمایشگاه «کبوتوانه» واقع در سردرب غربی صحن جامع رضوی و کارگاه‌های آموزشی مهدالرضا(ع) در دارالقرآن الکریم صحن جمهوری اسلامی با رویکرد معرفی حضرت فاطمه زهرا(س) به زائران خردسال از جمله برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی ایام فاطمیه برای کودکان در حرم مطهر رضوی است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: سید مرتضی سادات فاطمی، احمدرضا احمدی وفا، جواد پناهی، حمید عباسی، حمید و حامد شاکرنژاد بعضی از قاریانی می باشند که در حرم مطهر رضوی به قرائت کلام الله وحی می‌پردازند. سلسله جلسات «فیض حضور» نیز برای کاروان‌های زیارتی در رواق ‌دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی تدارک دیده شده است و در این برنامه زندگی و شهادت آن حضرت توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به برگزاری سلسله جلسات پرسش و پاسخ با عنوان «اهالی بهشت» اشاره کرد و گفت: «زنان فاطمی، مردان علوی»، «زندگی به سبک اهل بیت(ع)» و «آموزه‌هایی از خانه پر مهر حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع)» با حضور حجج اسلام مهدی ماندگاری و حسینی قمی در این سلسله جلسات مورد بررسی قرار می ‌گیرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.