برنامه های تامین برق کشور برای تابستان ۹۲ – اخبار اقتصادی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه اوج مصرف برق کشور در تابستان امسال ۲،۵۸ درصد رشد داشت گفت: تعمیر واحدهای آبی و تامین ذخیره مناسب سوخت مخازن نیروگاهی آغاز شده است.

محمد بهزاد اظهار داشت: پیش بینی وزارت نیرو این است که در سال آینده پیک بار با حدود دو هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش در مقایسه با تابستان امسال به حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

به گفته وی، پیک مصرف برق در تابستان سال جاری ۴۳ هزار و ۳۳۷ مگاوات ثبت شد که در روز ۲۴ مردادماه اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه صنعت برق کشور به جایگاهی رسیده است که برای تامین برق مطمئن در تمام شرایط آمادگی کامل را دارد، افزود: برای تامین نیاز شبکه برق کشور در تابستان ۹۲، باید برنامه ریزی های لازم انجام شود تا هیچگونه خللی در تامین برق مطمئن و پایا وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: از هم اکنون فعالیت های صنعت برق کشور برای تامین برق تابستان سال آینده آغاز شده است و فعالیت هایی مانند تعمیر واحدهای آبی و حرارتی، توسعه واحدهای آبی و حرارتی، تامین ذخیره مناسب سوخت مخازن نیروگاهی، تامین منابع مالی و کاهش و مدیریت مصرف در اولویت برنامه های صنعت برق کشور قرار گرفته است.

*اوج مصرف برق کشور در تابستان امسال ۲،۵۸ درصد رشد داشت

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۹۹ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور ساخته می شود،گفت:صنعت برق تا پایان سال جاری در این زمینه به خودکفایی کامل می رسد.

بهزاد با بیان اینکه تابستان سال جاری یکی از تابستان های سخت و شیرین برای صنعت برق بود افزود: سختی ها به دلیل شرایط تحریم بود ولی توانستیم با وجود تمام مشکلات برق را به بهترین نحو به دست مصرف کنندگان برسانیم.

وی افزود:در سال جاری مصرف شبکه سراسری برق کشور در زمان اوج مصرف از مرز ۴۳ هزار مگاوات گذشت و به حدود ۴۳ هزار و ۳۳۷ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲٫۵۸ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این مطلب که ۳ هزار مگاوات ذخیره برق داشته ایم،گفت:در تابستان امسال ۱۵۰۰ مگاوات برق به کشورهای همسایه صادر شد و برای تامین نیازهای صنعت، کشاورزی و خانگی در زمان پیک مصرف مشکل خاصی در کشور ایجاد نشد.

*تبدیل به هاب منطقه در بخش برق

وی با اشاره به صادرات برق ایران به کشورهای همسایه، گفت: کشور باید در افق ۱۴۰۴ به هاب منطقه در بخش برق تبدیل می شد اما در سال ۹۱ به این هدف رسیده است.

بهزاد رتبه ایران در تولید برق را بین ۲۰۰ کشور دنیا، رتبه پانزدهم اعلام کرد و افزود: ایران در منطقه خاورمیانه اولین تولیدکننده برق به شمار می رود.

وی اضافه کرد: راندمان برق ایران حدود ۴۰ درصد بوده که بهترین راندمان منطقه است، ضمن آنکه میزان افت در شبکه برق کشور کاهش یافته و به رقم ۱۴٫۵ درصد رسیده است.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.