برنامه های روز ملی صنعت ومعدن در منطقه آزاد قشم اعلام شد

‘محمد رضا نوری تیرتاشی’ روز سه شنبه در آستانه دهم تیر، روز ملی صنعت و معدن در گفتگو با ایرنا افزود: تحولات عمیق صورت گرفته در عرصه صنعت و معدن منطقه آزاد قشم و ارتقاء مدیریت این عرصه، برگزاری متفاوت مراسم و برنامه های ویژه این روز ملی را اجتناب ناپذیر کرده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت این روز در مدیریت صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم از انتخاب طرح ها و واحدهای صنعتی و معدنی نمونه این منطقه با همفکری صاحب نظران در امور صنعت و معدن خبر داد و گفت: نمونه های برتر براساس معیارهایی از قبیل میزان سرمایه گذاری، ایجاد ارزش افزوده، صادرات و هزینه های انرژی انتخاب شده اند.

به گفته وی تحقیق و نوآوری، ارائه آموزش های تخصصی، اشتغالزایی، عضویت در مجامع و تشکل ها، دریافت گواهینامه های کیفی، زیست محیطی و مدیریتی، میزان رشد تولید نسبت به سال گذشته و استفاده از نیروهای کیفی تحصیل کرده از دیگر معیارهای درنظر گرفته شده برای این انتخاب ها بوده است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم رونمایی از جواز تاسیس و مجوز بهره برداری جدید صادر شده از سوی این مدیریت را که بواسطه تفویض اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت به این مدیریت، صورت گرفته است، از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در قشم اعلام کرد.

نوری تیرتاشی در این خصوص تصریح کرد: این مجوزها سبب اعتبار بخشی به مجوزهای فعلی شده و مجوزهای جدید هم وزن مجوزهای صادره در سرزمین اصلی هستند.

وی به کلنگ زنی اولین واحد تولید تجهیزات پزشکی نانویی کشور در منطقه آزاد قشم در روز ملی صنعت و معدن امسال اشاره کرد و گفت: همچنین چندین پروژه صنعتی نیز در این منطقه بمناسبت بزرگداشت این روز افتتاح و برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی از جمله مسابقات فوتسال جام صنعت و معدن قشم نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول برگزاری تور ویژه اصحاب رسانه های ملی و استانی با هدف انعکاس توانمندی های صنعت و معدن منطقه آزاد قشم در این رسانه ها و تور یک روزه سفر فعالان تولید و تجارت جزیره قشم به بندر شهید رجایی با هدف بازدید از توانمندی ها و تسهیلات این بندر را از دیگر برنامه های این روز اعلام کرد.

به گفته وی اولین نمایشگاه صنعت و معدن جزیره قشم نیز از ۱۲تا ۱۶تیرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قشم با هدف معرفی پتانسیل ها و توانمندی های صنعتی و معدنی منطقه برگزار و کتاب نمایشگاه نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و در داخل و خارج کشور توزیع خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه غرفه های ویژه ای نیز برای مرکز بین المللی رشد قشم، میراث فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد قشم و نقاشی کودکان اختصاص می یابد./ک۳

۱۸۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۲۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.