برنامه های هفته کاهش بلایای طبیعی در قم تشریح شد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر روز شنبه در جمع خبرنگاران، برنامه های هفته کاهش بلایا را تشریح کرد و گفت: برگزاری مانور ساعت صفر، برگزاری نمایشگاه تجهیزات امداد و نجات، برگزاری همایش کانون طلاب، مانور اطفا حریق، تاسیس و راه اندازی کانون دانشجویی، برگزاری مسابقات نقاشی در مهدهای کودک از مهمترین برنامه های این هفته است.

ˈ خلیل الله سائلی ˈ افزود: عناوین هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سال جاری با شعار ˈتدابیر راهبردی، مشارکت مردمی، کاهش خطرپذیریˈ توسط سازمان مدیریت بحران اعلام شده است.

وی ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی است تا سنجشی در توانمندی های معاونت های مختلف جمعیت هلال احمر و داوطلبان داشته باشیم و در جهت ارتقای پیش بینی و آمادگی کارآمد تلاش کنیم.

وی آموزش همگانی را موثرترین و بهترین راه در کاهش اثرات بلایای طبیعی دانست و گفت: مردم با آشنایی و گذراندن دوره های آموزشی عمومی و تخصصی کمک های اولیه و امداد و نجات می توانند در برابر حوادث و سوانح جان خود و دیگران را نجات دهند و کمتر دچار آسیب دیدگی شوند.

سائلی، افزود: در این راستا جمعیت هلال احمر با اعلام فراخوان در دانشگاه ها و سطح شهر از مردم دعوت کرده است تا از دوره های عمومی آموزش همگانی استفاده کنند و دانش علمی خود را در مقابله با حوادث و بلایا ارتقا دهند.

وی، همایش نقش بانوان در مدیریت بحران، بازآموزی نجات گران چایگاه های امداد و نجات، اجرای رزه خودروهای امدادی، برگزاری نمایشگاه تجهیزات امداد و نجات، جلسه کارگروه تخصصی امداد و آموزش تخصصی، برگزاری نمایشگاه عکس از عملکرد جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده را از دیگر برنامه های هفته کاهش بلایای طبیعی در این شهر برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: روزهای هفته کاهش بلایای طبیعی با عناوین ˈمدیریت بحران، پیشگیری، ارتقا آگاهی و کاهش خساراتˈ، ˈمدیریت بحران، پژوهش، فناوری بومی و حفظ سرمایه ملیˈ، ˈمدیریت بحران، آمادگی، هماهنگی و تعاملات بین المللیˈ، ˈمدیریت بحران، مقاوم سازی، رعایت استاندارد و سکونتگاه ایمنˈ، ˈمدیریت بحران، رسانه، خانواده و مشارکت‌های مردمیˈ، ˈمدیریت بحران،بازسازی، بازتوانی و خدمت رسانی به آسیب دیدگانˈ و ˈمدیریت بحران، ارزش‌های اسلامی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتانˈ نامگذاری شده است.ک/۲

/۸۱۳۸ / ۳۸۰/

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.