برنامه های کاربردی آندرویدی کاربران در معرض خطر

۲۸م دیماه ،

یک چهارم از برنامه های کاربردی آندرویدی کاربران را در معرض خطر قرار می دهند

فاوانیوز: بنابر یافته های شرکت امنیتی تلفن همراه Trustgo بیش از ۲۵ درصد از برنامه های کاربردی آندرویدی در سراسر جهان دارای آسیب پذیری های امنیتی می باشند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از سینا؛ از ۲٫۳ میلیون برنامه کاربردی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته توسط Trustgo در بیش از ۱۸۷ فروشگاه برنامه های کاربردی در سرتاسر جهان در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲، ۵۱۱ هزار نرم افزار دارای خطرات بالا بودند به طوری که پرداخت های بدون اجازه، سرقت اطلاعات و تغییرات تنظیمات کاربر را امکان پذیر می کنند.

طبق ارقام انتشار یافته از سوی Trustgo، ۱۰ درصد از برنامه های کاربردی در ایالات متحده و اروپای غربی دارای خطرات بالا برای ایجاد مسائل امنیتی می باشند. براساس این گزارش بیشترین برنامه کاربردی موجود برای دانلود در چین دارای خطر بالا می باشند. براین اساس ۷۷ درصد از تمام برنامه های کاربردی موجود در این کشور خطرات مهم امنیتی به دنبال دارند. به علاوه ۵ مورد از پرخطرترین فروشگاه های برنامه های کاربردی برای دانلود نرم افزارهای آندرویدی نیز چینی می باشند.

Trustgo ایمن ترین مرکز دانلود برنامه های کاربردی را نیز Aproov معرفی کرده است. تنها ۲ درصد از برنامه های کاربردی این فروشگاه دارای خطر بالا معرفی شده اند.

Amazon App Stor و Google Play Store نیز با ایمنی بالا معرفی شده اند. در فروشگاه آمازون تنها ۷٫۵ درصد از برنامه های کاربردی و در فروشگاه گوگل نیز ۸٫۴ درصد از این برنامه ها دارای خطر بالا معرفی شده اند.

به گفته مدیرعامل Trustgo مالوارها همچنان در سرتاسر جهان مشکل اساسی به شمار می آیند اما رشد واقعی در طبقه برنامه های کاربری با خطر بالا رخ می دهد.

اگرچه این برنامه های کاربردی شامل بدافزارهای متداول نمی شوند، اما توانایی انجام رفتارهای گوناگونی را دارند که می توانند کاربران را در معرض خطر قرار دهند. مساله مهم این است که برای کاربران تمایز میان برنامه کاربردی با خطر بالا و برنامه های ایمن غیر ممکن است.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.