برنامه ویژه وزارت نفت برای مصرف گازوئیل در کشور

۲۹ آبان ،

چکیده: وزیر نفت با اشاره به مصرف ۱٫۸ میلیون بشکه نفت در داخل کشور گفت:با توجه به قیمت بالای گازوئیل در کشورهای همسایه برای مصرف این فراورده در کشور باید برنامه ریزی بهتری انجام شود.

به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی وزیر نفت در حاشیه بازدید از منطقه ویژه پتروشیمی عسلویه با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در همه شئون زندگی مردم گسترده شده است گفت: زمینه توسعه این صنعت در لایه های پایین دستی وجود دارد.

وی لازمه توسعه این صنعت در بخش تکمیلی را توسعه متوازن در بالادست اعلام کرد و افزود: با توسعه این صنعت به صورت زنجیره کامل، اشتغال و ارزش افزوده بسیاری برای کشور به ارمغان می آید.

وزیر نفت گزارش تفسیریی از روند تکمیل فازهای گازی پارس جنوبی ارائه کرد و افزود: تدابیر لازم برای بی اثر کردن تحریمات اتخاذ شده و تولیدات ما به میزان مناسب رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز ۱٫۸ میلیون بشکه از نفت خام در داخل کشور تبدیل به فراورده می گردد افزود: با توجه به قیمت بالای گازوئیل در کشورهای همسایه برای مصرف این فراورده در کشور باید برنامه ریزی بهتری انجام شود.

وی نتیجه عدم همکاری کشورهای خارجی در پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی را اتکای بیشتر به توان داخلی و توانمندسازی پیمانکاران داخلی دانست و افزود: با توجه به استعداد موجود در کشور پیمانکاران داخلی در حال تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی می باشند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.