برنامه پزشک خانواده نواقص نظام سلامت را برطرف می کند

دوشنبه ۲ مرداد – ۰۴:۲۴:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- برنامه پزشک خانواده، نواقص نظام فعلی سلامت را برطرف کرده و چهارچوب کارآمدی را در روند درمان مردم ایجاد می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  مدیر گروه گسترش شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان این مطلب افزود:‌ پزشک خانواده از مواد مورد تاکید در برنامه های توسعه چهارم و پنجم کشور است که به عنوان تکلیف قانونی، اجرای آن در سالجاری در این دانشگاه فراهم شده است.
شاهزاده فاضلی در ادامه گفت: ارتقای توسعه انسانی از شاخص های مهم برنامه پنجم است که ۱۶ معیار در مفاد قانون برنامه برای آن تعریف شده است. چهار معیار از معیارهای مذکور در حوزه سلامت است و با اجرای برنامه پزشک خانواده بخش عظیمی از این راهبردها تامین می شود و در ارتقای جایگاه فعلی و عدالت مداری در درمان نقش محوری خواهد داشت.
وی تاکید کرد: نظم حاکم بر سطوح سه گانه تعریف شده برنامه پزشک خانواده علاوه بر حذف مراجعه های غیر ضروری به سیستم درمانی از سردرگمی بیماران نیز جلوگیری می کند و در رفع کاستی های رفاه اجتماعی مرتبط با حوزه سلامت اثرگذار می باشد.  از طرف دیگر تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای هر شهروند اتفاق مبارکی است که بستر دستیابی به سوابق بیماری افراد را مهیا کرده و تسهیل و بهبود کیفیت خدمات درمانی را به همراه دارد.
 مدیرگروه گسترش شبکه معاونت بهداشتی خاطرنشان کرد: ثبت نام پزشکان عمومی داوطلب در برنامه پزشک خانواده از طریق صفحه «برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع» در نشانی www.sbmu.ac.ir آغاز شده و در حال حاضر بالغ بر ۹۰۰ پزشک در این سامانه ثبت نام کرده اند . پس از تکمیل مرحله ثبت نام پزشکان، مرحله تعیین و انتخاب پزشک خانواده برای هر خانوار شهری آغاز می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۱۶۲۴۲۴۰۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.