برنانکی:کاهش قیمت نفت برای کنترل تورم آمریکا بسیار موثر است/طلا بالاتر رفت

 به گزارش بلومبرگ، برنانکی گفت: این همیشه یک روند عادی در عملکرد فدرال رزرو بوده، وقتی که نرخ بهره بانکی کاهش می یابد، رشد اقتصادی آمریکا به سطحی می رسد که دیگر نیازی به کاهش بیشتر نرخ بهره بانکی نیست، فدرال رزرو می تواند از ادامه اجرای سیاستهای انبساطی خودداری کند و به تدریج اجرای این سیاستها را متوقف کند .فدرال رزرو ابزارهای لازم برای کنترل نرخ تورم را در اختیار دارد.

وی افزود: رشد اقتصادی آمریکا همچنان پایین است ولی نرخ تورم تا پایان امسال به کمتر از ۲ درصد خواهد رسید . کاهش قیمت انرژی نیز کمک زیادی به کاهش نرخ تورم در آمریکا خواهد داشت . فدرال رزرو آمریکا به دقت تحولات مربوط به نرخ تورم را زیر نظر دارد.

برنانکی افزود: کاهش چشمگیر قیمت نفت طی ماه‌های اخیر تاثیر زیادی بر افت نرخ تورم و هزینه انرژی در آمریکا داشته است. مقامهای رسمی فدرال رزرو بر این باورند که نرخ تورم آمریکا امسال بین ۱٫۲ تا ۱٫۷ درصد خواهد بود.قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون ۹ درصد کاهش داشته است.

 در پی این اظهارات، سایت کیتکو اعلام کرد که قیمت هر اونس طلا در ۶ ساعت ابتدایی معاملات امروز ۷ دلار و ۳۰ سنت بالا رفته و به یکهزار و ۵۸۰ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.