برنج به اندازه کافی در کشور وجود دارد

۷ م دیماه ،

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی گفت: به اندازه کافی برنج در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، عباس قبادی در نشست ستاد تسهیل و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمانشاه، با بیان اینکه کشور به لحاظ تامین کالاهای اساسی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد، اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر بحث کمبود برنج‌های وارداتی مطرح شد، در حالیکه کمبودی نداریم.

وی گفت: از ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج مصرفی کشور در سال تنها یک میلیون تن آن از خارج وارد می‌شود و مابقی تولید داخل است.

به گفته قبادی تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج ثبت سفارش داده شده که تاکنون ۷۵۰ هزار تن آن به کشور وارد شده و مابقی نیز در حال ورود است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به میزان کافی در کشور برنج وجود دارد، سهم استان کرمانشاه را از برنج‌های وارداتی پنج تا شش هزار تن عنوان کرد و اظهار کرد: این مقدار به زودی به استان وارد شده و توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان توزیع خواهد شد.

به گفته قبادی کالاهای اساسی دیگر نیز به اندازه ذخیره شش ماهه خریداری، ذخیره و انبار شده است.

وی با بیان اینکه سال قبل ذرت، کنجاله، سویا و جو تنها به اندازه نیاز دو ماه در کشور ذخیره شده بود، از ذخیره این محصولات در سال جاری به اندازه نیاز شش ماه کشور خبر داد.

وی همچنین ذخایر گوشت قرمز و مرغ کشور را ۱۱۰ هزار تن اعلام و بیان کرد: سال قبل این مقدار زیر ۳۰ هزار تن بود و شرایط در حال حاضر به حدی رسیده که آمادگی صادرات این محصول را بدون محدودیت به کشوری مانند عراق داریم.

به گفته قبادی در کشور و بخصوص استان کرمانشاه با توجه به وجود بازارچه‌های مرزی مشکلی در خصوص تامین اقلام مصرفی استان وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.