برندهای محبوب در بازار اولترابوک کدامند؟

۱۲ تیرماه ۱۳،

اولترابوک‌ها طی مدتی که وارد بازار داخلی شده‌اند اقبال چندانی در بازار نداشتند. سبب هم مشخص است. این دستگاه‌ها در موقعیت بدی (درست زمان آغاز نوسانات قیمت دلار آزاد) وارد بازار شدند و به همین سبب نتوانستند موفقیتی در بازار داشته باشند.

اولترابوک‌ها طی مدتی که وارد بازار داخلی شده‌اند اقبال چندانی در بازار نداشتند. سبب هم مشخص است. این دستگاه‌ها در موقعیت بدی (درست زمان آغاز نوسانات قیمت دلار آزاد) وارد بازار شدند و به همین سبب نتوانستند موفقیتی در بازار داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، اما این اواخر(حدود سه ماه قبل) با عرضه نمونه‌های ارزان قیمت و باقابلیت اولترابوک‌ها به بازار داخلی، شاهد رشد عرضه و همچنین جلب توجه به سمت اولترابوک‌ها هستیم.

به گفته فعالان بازار،از زمان عرضه اولترابوک‌ها و همچنین کامپیوترهای نازک و باریک و همچنین آنهایی که وزن کمتری دارند تا سایرین، ضخامت لپ تاپ یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی به حساب می‌آید.

به همین سبب شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده درصدد عرضه نمونه‌هایی مجهز به این ویژگی به بازار می باشند که در ضمن قیمت کمتری نیز نسبت به مدل‌های سابق داشته باشند، تا به این ترتیب سهم فروش خود را در بازار افزایش دهند.

به گفته شایان، یکی از فعالان بازار کامپیوتر، رشد تنوع در برند و مدل سبب شده است تا تقاضا برای این دستگاه‌ها نیز جایگزین تقاضا برای نمونه‌های ارزان قیمت شود. به نقل از این فعال بازار، در حال حاضر اولترابوک‌ها با کانفیگ معمولی با میانگین قیمتی حدود ۷۰۰ هزار به بالا در بازار موجودند و به این ترتیب توجه اقشار درآمدی گوناگون را به خود جلب کرده‌اند.

فعالان بازار در مورد کارآیی این لپ‌تاپ‌ها  اعلام کردند: این لپ‌تاپ‌ها اکنون کاربردی عمومی‌تر یافته‌اند تا قبل. زیرا بعضی از نواقص آنها مانند عدم تجهیز به اپتیکال درایو و… از سوی بعضی از برندها رفع شده است. از سوی دیگر خریداران به این درک رسیده‌اند که باید برای محصول با قابلیت پول بپردازند نه یک محصول ارزان از رده خارج که برای رفع ایراد آن بابت تامین قطعه و… با مشکل مواجه شویم.

عظیمی، یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که اولترابوک‌ها تغییر ماهیت داده و دیگر مانند اولترابوک‌های اولین نیستند، گفت: بعضی از تولید کنندگان با درک بعضی از محدودیت‌ها در اولترابوک‌ها و رفع آنها توانستند سهم فروش خود را چه در بازار‌های جهانی و چه در ایران افزایش دهند.به گفته وی، شرکت‌هایی چون ایسوس، ایسر و… از این دسته می باشند.

این فعال بازار در مورد برندهای محبوب در بازار اولترابوک ها گفت: اپل، سونی، ایسر، ایسوس، اچ پی و… همه و همه چندین نمونه اولترابوک در سبد محصولات خود دارند. اما در این بین ایسر و ایسوس سهم فروش بیشتری دارند.

یکی از عرضه‌کنندگان محصولات اپل هم با بیان این مطلب که رشد قیمت مک بوک ایرهای فوق نازک اپل سبب ریزش تقاضا برای این محصول شده است، گفت: با این وجود اپل پیشگام تولید و عرضه اولترابوک به بازار است و اکنون نیز مک بوک ایرهای این برند در سایزهای ۱۱ و ۱۳ اینچ در بازار موجودند که میانگین قیمت آنها در حدود ۳ تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

سونی نیز لپ تاپ‌های زیبای تازهی از سری PRO به بازار عرضه کرده است که نمونه‌های ۱۱ اینچی وزنی حدود ۸۰۰ گرم و نمونه‌های ۱۳ اینچی وزنی حدود یک کیلو و چند ده گرم دارند.
برند ASUS  نیز با عرضه نمونه‌های فوق باریک (اولترابوک) با طراحی‌های زیبا و خاص توجه‌ها را به‌خود ‌جلب می‌کند.

اکنون نیز با عرضه VIVOBOOKهایش که به صفحه نمایش لمسی مجهز است و از لحاظ ظاهری نیز باریک و خوش ترکیب است به شدت توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. VIVO BOOKهای ایسوس البته در تنوع رنگی بالایی به بازار عرضه شده‌اند و این موضوع در کنار قیمت دو میلیون تومانی نسخه ۶/۱۱ اینچی این لپ‌تاپ اشتیاق بیشتری برای خرید نزد خریداران ایجاد می‌کند.

ایسر هم لپ‌تاپ‌های سری S ،V و M این برند با میانگین قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون تومان و گاه بیشتر در رده اولترابوک‌های محبوب بازار دارد.

اچ پی هم لپ‌تاپ‌های سریSLEEK BOOK و ENVY SLEEK BOOK و همچنین سری تازه وارد Spectre را در رده فوق نازک‌ها به بازار عرضه کرده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.