برنده جایزه ۳۰ هزار پوندی ادبیات زنان ۲۰۲۴ معرفی شد

۱۸خردادماه،

ای‌ام هومز به خاطر نگارش رمان ˝باشد که بخشیده شویم˝، جایزه ۳۰ هزار پوندی ادبیات زنان در سال ۲۰۲۴ را از آن خود کرد و بدین ترتیب برای پنجمین سال متوالی این جایزه به یک نویسنده زن آمریکایی تعلق گرفت.

به گزارش هنرآنلاین، میراندار ریچاردسون، رئیس هیئت داوران این جایزه، در مراسم اهداء این جایزه که در رویال فستیوال هال لندن برگزار شد، این رمان را شگفت انگیز، اصیل و ذاتا یک کمدی سیاه خنده‌دار توصیف کرده و گفته: این کتابی است که ما می‌خواهیم دوباره بخوانیم و به دوستانمان هم بدهیم.

بنابر این گزارش، هیلاری منتل، زیدی اسمیت، باربارا کینگسالور، کیت اتکینسون و ماریا سمپل دیگر نامزدهای این جایزه ادبی که در سال‌های پیش به جایزه اورنج شناخته می‌شد، بودند.

رمان “باشد که بخشیده شویم” داستان دو برادر را روایت می‌کند که یکی در تصادفی وحشتناک، چند نفر را می‌کشد و برادر دیگر به رفع و رجوع رخدادهای پس از آن می‌پردازد. این رمان در کنار فضای تیره‌ای که دارد، سرشار از طنز و بسیار سرخوشانه است.

ای‌ام هومز پس از دریافت جایزه ادبیات سال ۲۰۲۴ به بی.بی.سی گفته: این رمان را در ابتدا به صورت داستان کوتاه نوشته بودم و داستان کوتاه آن هم با همین نام در کتاب بهترین داستان‌های کوتاه آمریکایی انتشار یافته بود.

هومز در ادامه افزوده: پس از آن بود که تا ۷۰۰ صفحه ادامه دادم و به خودم اجازه دادم که همین طور پیش بروم. و این کاری است که معمولا نمی‌کنم. فکر کردم می‌خواهم کتابی را که دوست دارم بنویسم و خودم را سرگرم کنم.

داستان‌های کوتاه و رمان‌های ای. ام. هومز تاکنون به ۲۲ زبان ترجمه شده و در نشریه‌هایی از جمله نیویورکر، گرانتا، نیویورک تایمز، و هارپرز انتشار یافته و می‌شود.

انتهای یپام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.