برندگان جوایز بفتا ۲۰۲۴ مشخص شد

۲۳ام بهمن ،

برندگان جوایز بفتا ۲۰۲۴ (آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا) جوایز خود را در مراسم باشکوهی که در لندن برگزار شد، دریافت کردند.

به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی “اسکای فال” ساخته سام مندس به عنوان تازهترین فیلم جیمزباند جایزه بهترین فیلم بریتانیایی را درحالی دریافت کرد که فیلم سینمایی “آرگو” ساخته بن افلک جایزه بهترین فیلم بفتا را از آن خود کرد.

بنابر این گزارش، در رقابت برای کسب جایزه بهترین بازیگری نقش مرد، بن افلک نتوانست برنده شود و جایزه به دانیل دی‌لوئیس رسید که در نقش آبراهام لینکلن، در فیلم لینکلن بازی کرده است. جایزه بهترین بازیگری نقش اول زن را نیز امانوئل ریوا برای بازی در فیلم “عشق” به کارگردانی میشائیل هانکه در رقابت با بازیگرانی همچون هلن میرن و جسیکا چستین به دست آورد.

فیلم “عشق” همچنین جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را هم به دست آورد.

آن هاتاوی، بازیگر فیلم موزیکال “بینوایان” جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت و کریستوفر والتز برای فیلم “جانگوی فراری” جایزه بهترین بازیگر نقش مرد را از آن خود کرد.

کریستوفر والتز که صدایش موقع دریافت جایزه می‌لرزید هم از نویسنده و کارگردان فیلم “جانگوی فراری” تشکر کرد. همین طور از هنرپیشگانی که با او در این فیلم همراه بودند.
کوئینتین تارانتینو، نویسنده و کارگردان این فیلم، که جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال (غیراقتباسی) را گرفت، روی صحنه متقابلا از هنرپیشگان فیلمش تشکر کرد که به قول او توانستند دیالوگ‌های او را خوب اجرا کنند.

در بخش فیلمنامه اقتباسی هم دیوید او راسل، برای فیلم “دفترچه امیدبخش” جایزه گرفت.

در بخش هنرمندانی که ستاره‌های آینده می‌شوند، جونو تمپل، که در فیلم “کیلر جو” بازی کرده بود، جایزه این بخش را به دست آورد.

به نوشته بی.بی.سی، ادل، خواننده شناخته شده بریتانیایی و خواننده ترانه “اسکای فال” هم جایزه بهترین را در این رشته به دست آورد. سام مندس، کارگردان “اسکای فال” جایزه را که گرفت، گفت: “همه ما انتظارات فراوانی از این فیلم داشتیم. و این بهترینش بود.” این اولین فیلم از مجموعه جیمزباند است که جایزه بهترین فیلم را از بفتا می‌گیرد.

کارگردان این فیلم پشت صحنه و در گفتگویی با بی‌بی‌سی، دربارهٔ نامزد نشدن دنیل کریگ، بازیگر نقش جیمزباند گفت: “نفرین باند او را گرفته است.”

مندس افزود: “بازی فوق‌العاده‌ای کرد، اما از آنجاکه باند نقش اصلی این فیلم است، همه از او انتظار دارند که خوب باشد.”

جایزه‌های بهترین گریم، بهترین طراحی هنری و بهترین صدا هم به فیلم موزیکال “بینوایان” رسید.

فیلم “آرگو” جایزه بهترین تدوین را گرفت و درام “زندگی پی” ساخته آنگ لی با دو جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه‌های ویژه تصویری از بفتا ۲۰۲۴ دست خالی برنگشت.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.