برند و بازاریابی در میان خودروسازان

برند و بازاریابی در میان خودروسازان

ممتازنیوز: برندهای خودرویی پرتجمل برای بازاریابی به شبکه های اجتماعی روی آورده اند. در نمایشگاه بین المللی خودرو استرالیا دو ابزار اصلی بازاریابی خودروسازان اسپانسر شدن و استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بود.

در مرکز نمایشگاه ها و همایش های سیدنی در دارلینگ هاربر ۲۷ برند که ۹۵ درصد فروش خودروهای جدید در استرالیا را بر عهده دارند در این نمایشگاه شرکت کرده اند.اما برندهای معروفی همچون بی.ام.و، آئودی، کرایسلر و آلفارومئو به جای هزینه های سنگین برای به نمایش گذاشتن خودروهای خود برخی از هزینه ها را صرف روش های اینتراکتیو کرده اند. به بیان دیگر با استفاده از شبکه های اجتماعی سعی دارند با مشتریان، هواداران و خریداران خودرو طوری ارتباط برقرار کنند که بتوانند فیدبک آنان را هم دریافت کرده و نظرات آنان را هم در فعالیت های خود لحاظ کنند.
جاگوار با تیب F به بازار خودروهای اسپورت برگشته است. نیسان، اینفینیتی جدید خود را برای اولین بار در نمایشگاه استرالیا به نمایش گذاشت. اما آئودی تمرکز تبلیغاتی خود را روی اسپانسر شدن تأتر، هنرهای معاصر، فیلم سینمایی، ورزش های گلف و قایقرانی قرار داده است. این خودروساز با استفاده از یکی از شبکه های اجتماعی بیش از ۳۰ هزار هوادار را به خود جذب کرده است. از این طریق مردم هم نظرات خود را به گوش خودروسازان مورد علاقه خود می رسانند.
فیات که بخش عمده سهام کرایسلر را در اختیار دارد در نمایشگاه استرالیا شرکت کرده می گوید بودجه برای شرکت در نمایشگاه و بازاریابی محدود است و برای همین باید به روش های نوین بازاریابی روی آورد و باید هر دلاری که در این زمینه خرج می شود بالاترین تأثیر را داشته باشد. فیات-کرایسلر با تلفیقی از دو برند جیپ و پولو توانسته است در یکی از شبکه های اجتماعی ۱۵۰ هزار هوادار را جذب کرده و با آنان ارتباط برقرار کند. طوری که صفحه فیات کرایسلر در این شبکه اجتماعی علاقه مندان بیشتری را نسبت به تویوتا به دست آورده است.
شبکه های اجتماعی بیشتر به درد برندهای باسابقه می خورد که نام آشنا هستند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.